فاطمی: روند کلی فوتبال ایران را مثبت دیدم؛‌ به آینده تیم ملی امیدوارم

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به روند و نتایج فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ گفت: در کل روند فوتبال ایران را نسبت به ادوار گذشته بهتر دیدم اما باید اختلاف فاحشی که بین فوتبال و فوتبال ساحلی وجود دارد از بین برود و زحمات این قهرمانان هم به خوبی دیده شود.

فراز فاطمی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اتفاقات و رویدادهای فوتبالی سال گذشته اظهار داشت: آنچه در فوتبال ایران و در سال ۱۴۰۲ رقم خورد را باید در دو بعد مورد بررسی قرار داد. یک جنبه بحث ملی است و مورد دوم به ماهیت باشگاهی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: در بعد ملی، تورنمنت بزرگی چون جام ملت‌های آسیا را تجربه کردیم که با فراز و نشیب‌هایی همراه بود اما در کل باید بگویم روند تیم ملی، روند بدی نبود. اینکه یک فرد ایرانی سکان هدایت تیم ملی را پس از سال‌ها در اختیار گرفت یک اتفاق خوب است و با همین شرایط موفق شدیم ژاپن را هم پس از سال‌ها شکست بدهیم اما افسوس که نتوانستیم این شادی را با قهرمانی در قطر کامل کنیم.

فاطمی: روند کلی فوتبال ایران را مثبت دیدم؛‌ به آینده تیم ملی امیدوارم

ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان تصریح کرد: در همین مدت نقاط ضعف و قوت تیم ملی مشخص شد که برای رفع آن باید جوانگرایی را در دستور کار قرار بدهیم، من به این تیم و آینده آن امیدوارم و باید زمان و فرصت کافی داد تا کادر فنی تیم ملی برنامه‌های خود را اجرایی کند.

فاطمی به موضوع باشگاهی هم اشاره کرد و گفت: سطح فوتبال باشگاهی ما نسبت به ادوار گذشته بهتر و کیفیت بازی‌های لیگ نسبت به سنوات قبلی، ۱۰ درصد رشد داشته است. از نظر فنی هم به روز تر شده‌ایم و فاصله خطوط نیز کمتر شده است. امروز در فوتبال ما ضربات کمتری به توپ زده می‌شود و در کل کیفیت لیگ را بهتر از قبل می‌بینم.

کارشناس فوتبال کشورمان از نتایج تیم نوجوانان ایران یاد کرد و تصریح کرد: برد شیرینی که برابر برزیل رقم خورد یک اتفاق تاریخی برای فوتبال ایران به شمار می‌رود و نباید این بازیکنان را از یاد برد. عملکرد خوب آنها در این جام در خاطره‌ها باقی خواهد ماند هر چند این امید را داشتیم که برابر مراکش هم به برتری برسند و راهشان را همچنان ادامه دهند.

فاطمی: روند کلی فوتبال ایران را مثبت دیدم؛‌ به آینده تیم ملی امیدوارم

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اختلاف‌های فاحشی که بین دستمزد بازیکنان فوتبال چمنی و ساحلی وجود دارد تاکید کرد:‌ ملی‌پوشان ساحلی ما نشان دادند از چه توانایی و ظرفیت بالایی برخوردار هستند. استعدادهایی که در این رشته وجود دارد آینده ما را تضمین می‌کند و باید به آنها بها داد تا دیده شوند. نباید این اختلاف بین آنها باشد و امیدوارم از بابت دستمزدها و پاداشی که می‌گیرند هیچ اختلاف و تفاوتی بین آنها با سایر فوتبالیست‌ها نباشد.

فاطمی در مورد شرایط فوتبال و مقایسه آن با کشورهای حوزه خلیج فارس خاطرنشان کرد: از نظر سرمایه‌گذاری و مسائل مرتبط به سخت‌افزای هیچ‌گاه به آنها نخواهیم رسید اما در فوتبال ایران استعدادهایی داریم که ما را همچنان امیدوار نگاه می‌دارد. باید در این بخش سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شود تا از ظرفیت‌هایی که داریم به بهترین شکل بهره ببریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha