۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۰۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85406016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در سنندج آغاز شد

سنندج-ایرنا- مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور جمعی از مسئولان، قاریان، حافظان و ۲۸۰ برگزیده کشوری در ۲ بخش خواهران و برادران شنبه شب در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهارکرد: این جشنواره در پنج رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان و حفظ کل و با رقابت ۲۸۰ نفر از سراسر کشور و به مدت ۲ روز در سنندج برگزار می شود.

علی اصغر دریایی با بیان اینکه علاوه بر این پنچ رشته، ۲ رشته مفاهیم و حفظ جزء ۳۰ نیز به صورت جداگانه برگزار می شود، گفت: در مجموع در این هفت رشته، ۷۳۱ نفر ثبت نام کردند و بیشترین فراوانی با ۴۰۸ نفر در بخش مفاهیم بود.

وی ادامه داد: پس از داوری آثار ارسالی توسط داوران، ۶۳ نفر برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند و هم اکنون از مجموع ۲۸۰ نفری که در این مرحله با هم رقابت می‌کنند، هفت نفر مربوط به استان کردستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان،یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج معارف قرآنی در جامعه، تلاش برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، ایجاد پیوند بین مسجد و مردم، کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرانی است.

مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند در سنندج برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha