معاون استاندار خراسان رضوی: میزبانی شایسته از زائران نوروزی در اولویت است

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: میزبانی شایسته از زائران حضرت رضا (ع) در ایام نوروز امسال که به صورت کامل در ماه مبارک رمضان قرار گرفته در اولویت است و از همه ظرفیتها و توان استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا و به نقل از استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد روز یکشنبه در جلسه ترسیم نقشه راه و تبیین خدمات فرهنگی زائر از مبدأ تا مبدأ در نوروز سال ۱۴۰۳ افزود: یکی از اولویت‌های مهم خدمات‌رسانی به زائرین حضرت رضا «ع» مربوط به خدمات فرهنگی است که در واقع ترجمان جریان خدمت و میزبانی زائرین حضرت در سایر عرصه‌ها است.

وی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن سال نو و سفر زائران حضرت رضا «ع» به مشهد، از آبان‌ماه برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را شروع کردیم که از ۱۵ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه میزبان خدمت‌رسانی زائرین حضرت رضا «ع» باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: عرصه‌های مختلف خدماتی از جمله اقامت، حمل ونقل، بهداشت و درمان، ایمنی جاده‌ها و سایر عناوینی که در حوزه شبکه مسائل زائرین پیش‌بینی شده توسط کمیته‌ها و دستگاه‌های مختلف چه در سطح استان و چه در سطح ملی در دستور کار هماهنگی و پیگیری و اقدام است.

وی گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده، گسترش پایگاه‌های افطاری ساده در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر، برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی قرآن قبل از اذان مغرب، افزایش کتابخانه‌های سیار، پایگاه‌های اجرای سرود، نمایش‌های خیابانی و اجرای محافل شعر از جمله خدمات به زائران همگام با ماه مبارک رمضان و نوروز است.

در این جلسه تاکید شد با محوریت آستان قدس رضوی و همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها و ظرفیت ها شاهد ارائه سیمای معنوی از مشهدالرضا در ایام سال جدید و ماه مبارک رمضان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha