۵۰ پایگاه اورژانس خراسان‌شمالی آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی است

بجنورد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۳۵۰ کارشناس اورژانس ۱۱۵ در قالب ۵۰ پایگاه زیرنظر این دانشگاه آماده‌ خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروز ۱۴۰۳ هستند.

دکتر تقی دولت آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۶ ایستگاه سلامت نوروزی نیز در محور جنگل گلستان - مشهد و بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی به حالت آماده است.

وی افزود: با توجه به افزایش چشمگیر بار ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی در جاده ها، تمهیدات لازم برای پاسخگویی به حوادث پرتلفات رانندگی و ترافیکی این ایام در دستور کار اورژانس ۱۱۵ قرار گرفته است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: جدای از پایگاه های اورژانس، یک اورژانس هوایی، اتوبوس آمبولانس و چهار اورژانس موتوری نیز برای ارایه خدمات در آمادگی کامل هستند.

دولت آبادی با اشاره به آمادگی بیمارستان‌ها برای ارایه خدمات اورژانسی، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ بیمارستان دولتی و خصوصی استان با هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی و اورژانسی در ایام تعطیلات نورز آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی یادآور شد: مسافران و شهروندان در صورت مواجه با مواردی از قبیل مشکلات قلبی و تنفسی، اورژانس های گوارشی(خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

اکنون ۵۰ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در خراسان شمالی فعال است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در مسیر زائران ثامن الحجج(ع) قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha