۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85407653
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

این ۲ نفر؛ پای ثابت اردوهای تیم ملی جودو

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85407653
این ۲ نفر؛ پای ثابت اردوهای تیم ملی جودو

بجنورد- ایرنا- «قاسم باغچقی» و «مهدی قره قاش» از خراسان‌شمالی جزو نفرات ثابت اردوی تیم ملی جودو هستند که قرار است بعد از زورآزمایی و درخشش در میان مدعیان داخلی در رقابت های آسیایی به روی تشک بروند.

به گزارش ایرنا، مرحله سوم اردوی تیم ملی جودو جوانان و بزرگسالان کشور از امروز با حضور ۲۲ جودوکار در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود و ۲ نفر از خراسان شمالی نیز مدعیان تیم ملی را همراهی می کنند.

۲ نفری که همواره پای ثابت اردوهای ملی بوده اند و برای کسب افتخار آفرینی در این رشته ورزشی و حفظ عنوان پایتخت جودوی کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

گرچه قاسم باغچقی در بازی های آسیایی هانگژوی چین در مقابل حریف قزاقستانی در ثانیه‌های پایانی ایپون شد و با دستانی خالی به کشور بازگشت اما نباید فراموش کنیم که در کارنامه ورزشی خود نشان های رنگارنگی از مسابقات آسیایی و بین المللی دارد و بارها برتری خود را به اثبات رسانده است.

نشان طلای مسابقات جام صلح و دوستی بغداد ۲۰۲۱ و نشان برنز مسابقات جام ریاست جمهوری(جایزه بزرگ) تاجیکستان ۲۰۲۲ آخرین افتخاراتی است که این جودوکار با اخلاق و توانمند کسب کرده است.

مهدی قره قاش نیز دیگر جودوکار خراسان شمالی در این اردوی ملی است که سال گذشته با اقتدار در مسابقات قهرمانی جوانان آسیان صاحب نشان طلا شد و این بار نیز می خواهد همراه باغچقی برای در رقابت های آسیایی افتخار آفرینی کند.

این ۲ نفر؛ پای ثابت اردوی تیم ملی جودو

«باغچقی» و «قره قاش» را بهتر بشناسیم

نام قاسم باغچقی برای نخستین بار با کسب نشان برنز در مسابقات بین المللی ارمنستان بر سر زبان ها افتاد، زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشت و با جسارتی تمام این نشان را در برابر حریفانی قدرتمند از گرجستان، آذربایجان و ترکیه کسب کرد.

این ورزشکار جویای نام در سال ۲۰۱۸ در رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا به میزبانی لبنان نیز حضور یافت.

رقابت هایی که باغچقی با کنار گذاشتن جودوکاران چین، روس و ژاپن راهی دیدار نهایی می شود و با مغلوب کردن حریفی از قزاقستان طلای این مسابقات را از آن خود می کند.

این جودوکار توانمند در سال ۲۰۲۱ نیز توانست در رقابت های جام صلح و دوستی بغداد در وزن ۹۰ کیلوگرم با شکست حریفی از مراکش به نشان قهرمانی دست یابد.

افتخار آفرینی های این ورزشکار با اخلاق خراسان شمالی محدود به جودو نیست بلکه دستی در کوراش نیز دارد به گونه ای که طلای مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۷ و طلای مسابقات آسیایی کوراش در سال ۲۰۱۹ بخشی از آن است.

این ۲ نفر؛ پای ثابت اردوی تیم ملی جودو

مهدی قره قاش دیگر جودوکار خراسان شمالی نیز افتخارات متعددی در کارنامه ورزشی خود دارد که مهمترین آن نشان طلای مسابقات آسیایی به میزبانی تایلند است.

در این دوره از رقابت ها قره قاش در وزن ۶۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول و دوم به ترتیب حریفان خود را از چین تایپه و تاجیکستان ضربه فنی کرد و راهی نیمه‌نهایی شد.

این جودوکار خراسان شمالی در مرحله نیمه نهایی نیز با مغلوب کردن دیگر نماینده چین تایپه به دیدار نهایی پیکارها صعود کرد.

قره قاش در دیدار نهایی نیز حریف هندی خود را شکست داد و مقتدرانه به نشان طلای این دوره از رقابت‌های کوراش قهرمانی جوانان آسیا دست یافت.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha