۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱:۰۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85408264
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: رنج مردم غزه قابل توصیف نیست؛بدترین‌ها در راه است

نیویورک – ایرنا- «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی با بیان اینکه نمی توان رنج مردم غزه را توصیف کرد، گفت که هیچ مکان امنی برای رفتن مردم غزه وجود ندارد و با وجود تمام جنایاتی که آنها تجربه کرده و شاهد بوده اند، به نظر می رسد که بدترین ها هنوز در راه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، «فیلیپ لازارینی» کمیسیر و رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (انروا) عصر دوشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت فلسطین و انروا گفت: تعداد کشته شدگان غزه حیرت آور است. طبق گزارش ها، بیش از۳۰ هزار فلسطینی تنها در ۱۵۰ روز کشته شده اند. ۵ درصد از جمعیت غزه، کشته، مجروح یا مفقود هستند.

رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد  برای آوارگان فلسطینی (انروا) افزود: این آژانس توانایی جذب شوک های مالی به ویژه با توجه به تشدید جنگ در غزه را ندارد.

رئیس انروا تصریح کرد: به نظر می رسد که حمله به رفح، جایی که حدود ۱.۴ میلیون آواره در آن متمرکز شده اند، قریب الوقوع شده است.

او گفت که نتانیاهو اعلام کرد ما بعد از جنگ در غزه کار نخواهیم کرد و در حال حاضر این کار با تخریب زیرساخت های ما اجرا می شود.

رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (انروا) افزود: صحبت در مورد توقف کار ما (انروا) این باور را تقویت می کند که آژانس می تواند بدون لطمه به حقوق فلسطینیان منحل شود.

سازمان ملل: رنج مردم غزه قابل توصیف نیست؛بدترین‌ها در راه است

کمیسیر آژانس انروای سازمان ملل گفت: بدون بودجه اضافی، در وضعیت نامعلومی قرار خواهیم گرفت که پیامدهای خطرناکی برای صلح و امنیت بین المللی خواهد داشت.

او ادامه داد: حکم دادگاه بین المللی دادگستری برای اسرائیل شامل ارائه کمک های اساسی بسیار مورد نیاز است.

رئیس آژانس انروا تصریح کرد: من ز وجود آنروا برای همیشه حمایت نمی کنم.این آژانس قرار بود موقتی باشد. این لکه‌ای برای وجدان جمعی ما است که ۷۵ سال است که آنروا باید خلاء ناشی از نبود راه‌حل سیاسی و صلح واقعی را پر کند.

لازارینی گفت: ۷۵ سال گذشته به ما نشان داده است که بدون راه حل سیاسی، جنگ ها تکرار می شود و نسل های فلسطینی و اسرائیلی رنج می برند. جامعه بین المللی با ناکامی در برقراری صلح برای چندین دهه، این چرخه معیوب را فعال کرده است.

کشورهای عربی خواستار توقف اقدامات خصمانه اسرائیل علیه آنروا شدند

گروه عرب متشکل از ۲۲ کشور در سازمان ملل خواستار توقف اقدامات خصمانه اسرائیل علیه آنروا شدند.

گروه کشورهای عربی در سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کردند : از  مقامات اسرائیل می خواهیم تمام تدابیر خصمانه علیه آنروا(آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) را متوقف کنند.

این کشورها بر ضرورت ادامه خدمات رسانی انروا به آوارگان فلسطینی تاکید کردند.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (انروا) ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد: مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

تاکنون آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha