۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 85408764
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ مرتضی انصاری در اهواز برگزار می‌شود

اهواز- ایرنا- پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ مرتضی انصاری ۱۸ اسفندماه جاری در اهواز برگزار خواهد شد.

به گزارش سه شنبه ایرنا، ستاد گرامیداشت پانزدهمین سالگرد ارتحال فقیه عالیقدر آیت‌الله العظمی حاج شیخ مرتضی انصاری به ریاست آیت الله حاج شیخ محمدحسن انصاری در حوزه علمیه آیت‌الله العظمی حاج شیخ میرزا محمدجعفر انصاری(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پانزدهمین سالگرد معظم له در حوزه علمیه یاد شده جمعه ۱۸ اسفندماه، با حضور شخصیت‌های استانی و عموم مردم اهواز در محل حوزه علمیه آیت‌الله العظمی حاج شیخ میرزا محمدجعفر انصاری(ره) برگزار می‌شود.

آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری در سال ۱۳۰۴ شمسی در اهواز متولد شد و دارای آثار تحقیقی در زمینه مختلف فقهی، اصولی و رجالی از جمله توضیح المسائل رساله در منطق و مقید مجمل و مبین، رساله در مفهوم و منطوق و مبانی در بعضی از مباحث الفاظ و زندگی و شخصیت شیخ مرتضی انصاری به رشته تحریر در آورد.
این عالم گرانقدر در سال ۱۳۸۸ هجری شمسی دارفانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی به خاک سپرده شد.

تألیفات وی رساله ای در مطلق و مقید و مجمل و مبین و رساله ای در مفهوم و منطوق و اوامر و نواهی ناتمام، مبانی در برخی مباحث اسفار، حواشی بر بعضی کتب درسی، زندگی نامه شیخ اعظم انصاری، شرح المرتضی علی العروة الوثقی در شرف چاپ بوده و حاشیه ای بر توضیح المسائل و شجره مشایخ دزفول که ضمیمه فواید الضمیمه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha