۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 1203
کد خبر: 85409135
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پایان سال پرترافیک فدراسیون کشتی با اعزام‌های بین‌المللی

تهران - ایرنا - با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، همه در تدارک مقدمات سال جدید هستند اما فدراسیون کشتی روزهای پرترافیکی را سپری می‌کند.

به گزارش ایرنا، بامداد امروز سه‌شنبه به صورت همزمان سه تیم منتخب آزاد و فرنگی به رقابت‌های وهبی امره ترکیه، دانکلوف و نیکولای پتروف بلغارستان اعزام شدند. تیم منتخب کشتی فرنگی با ترکیبی از قهرمانان و مدال‌آوران مسابقات جهانی به همراه نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور در حالی عازم ترکیه شدند که در صورت موفقیت هر کشتی‌گیری که در وزن المپیکی قرار دارد به نوعی بلیت فرانسه را برای خود رزرو خواهند کرد.

بامداد روز چهارشنبه نیز یک تیم منتخب از جوانان آزادکار عازم روسیه می‌شود تا خود را در سرمای یخبندان این کشور محک بزنند. اما این پایان کار نیست و بامداد پنجشنبه نیز منتخب آزادکاران بزرگسال ما که به نوعی انتخابی نهایی در برخی از اوزان را خواهند داشت نیز برای رقابت‌های یاشاردوغو به ترکیه سفر خواهند کرد.

با توجه به نوسانات بازار و نرخ بالا رفتن قیمت دلار فدراسیون کشتی ۴ تیم دیگر را نیز روزهای ۲۰ و ۲۴ اسفند به ترکیه خواهد فرستاد تا کشتی‌گیران جوان و نوجوان آزاد و فرنگی‌کار در پایان سال خود را محک بزنند تا سرمربیان تیم‌ها بتوانند از دل این رقابت‌ها اعضای تیم‌های خود را در رقابت‌های آسیایی و جهانی انتخاب کنند.

قطع به یقین می‌توان گفت نگاه فدراسیون کشتی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس که قرار است مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شود و پس از آن المپیک ۲۰۲۸ می‌باشد، جایی که از دل همین جوانان و نوجوانان ترکیبی منتخب عازم این آوردگاه خواهد شد.

همچنین بر اساس سند راهبردی فدراسیون کشتی اعزام به رقابت‌های بین‌المللی مهمترین اصل این سند است که فدراسیون کشتی برای اعتلای نام ایران در آوردگاه‌های مختلف و محک خوردن کشتی‌گیران همواره این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

فرشاد بندانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha