۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85409533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تردید فرانسه در توانایی اروپا برای حمایت طولانی‌مدت از اوکراین

تهران- ایرنا- استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه در مورد احتمال حمایت کشورهای اروپایی از اوکراین در طولانی‌مدت ابراز تردید کرد.

به گزارش ایرنا، سژورنه در مصاحبه با شبکه فرانسوی LCI که بامداد چهارشنبه پخش شد، گفت: در مورد احتمال حمایت طولانی‌مدت ما از اوکراین تردید وجود دارد.

وی همچنین درباره ادامه حمایت آمریکا از اوکراین اظهار کرد: ابهام در مورد انتخابات آمریکا این سوال را ایجاد می‌کند که آیا بعد از آن واشنگتن با ما خواهد بود یا خیر.

وی موضع احزاب چپ و ملی‌گرای اروپا درباره توقف حمایت از اوکراین را «موضعی اشتباه» خواند و افزود که حمایت از اوکراین «بخاطر حفاظت از اروپایی‌ها» و ضروری است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد.

وی افزود، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

رئیس جمهوری فرانسه امروز سه‌شنبه نیز در تازه‌ترین اظهارنظرهایش درباره جنگ اوکراین از کشورهای اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به این موضوع بزدلانه عمل نکنند.

وی از شرکا و متحدان اوکراینی خواست تا با نزدیک شدن اروپا به مقطع حساسی که جایی برای بزدلی نیست، شجاعت نشان دهند.

مکرون گفت: جنگ به خاک ما بازگشته است، قدرت‌هایی که غیرقابل توقف شده‌اند تهدید را گسترش می‌دهند و هر روز بیشتر ما را تهدید می‌کنند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha