فرماندار: جوانان جویای کار همدانی یک هفته‌ای وارد بازار کار می‌شوند

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: این شهرستان از بحران اشتغال رد شده است به گونه ای که یک جوان جویای کار ظرف مدت یک هفته می تواند وارد بازار کار شود.

مسلم مخفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شهرستان همدان بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۲ را انجام داده است.

وی اضافه کرد: همدان در زمینه اشتغال خانگی عملکرد خوبی دارد و به ازای پرداخت هر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات یک فرصت شغلی در این بخش ایجاد شده است.

فرماندار همدان در زمینه ایجاد مسکن نیز اظهار کرد: این شهرستان در زمینه تامین سرپناه برای افراد بدون مسکن راه سختی را پشت سر گذاشت با این وجود ۲۰۰ واحد مسکونی با کیفیت مناسب تکمیل و دهه فجر امسال تحویل متقاضیان شد.

مخفی ادامه داد: طرح ۱۱ هزار واحدی کوی پرواز، مسکن توسط خودمالکین و فرهنگیان و در مجموع ۳۷ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است که امید می رود با بهره برداری از این طرح ها بازار مسکن به تعادل برسد.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز ۱۴۰۳ از حدود ۲ ماه پیش جلسات هماهنگی با محوریت فرمانداری برگزار شد که دستگاه ها از آمادگی کامل برای استقبال از میهمانان نوروزی برخوردار بودند.

فرماندار همدان اظهار کرد: خانه مسافرها، هتل ها و مدارس برای اسکان مسافران در ایام نوروز ۱۴۰۳ آماده هستند همچنین پلیس راه و راهور برای ایمنی تردد مسافران و خودروها برنامه ها و طرح هایی در دستور کار دارد.

مخفی با بیان اینکه گردشگری باید محور اول توسعه همدان شود افزود: سال های گذشته در زمینه کشاورزی کار شده اما با توجه به کمبود منابع آبی و در مقابل ظرفیت و پتانسیل موجود در بخش گردشگری باید به سمت سرمایه گذاری در این بخش پیش رفت.

وی تاکید کرد: در صورت توجه به مبحث گردشگری می توان فرصت های شغلی مناسب با کمترین و ارزانترین هزینه را برای افراد جویای کار فراهم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha