رهایی جوان از چوبه دار؛اقدام نیک اندیشانه وفرهنگی منتخب بویراحمد

یاسوج- ایرنا- محمد بهرامی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون با بیش از ۷۱ هزار رای به عنوان منتخب مردم این حوزه به بهارستان راه پیدا کند، برگزاری آئین جشن پیروزی نامزدهای منتخب همیشه در این استان رسم بوده اما در اقدامی ماندگار ، وی هزینه اجرای این آیین را صرف نجات یک زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار کرد.

به گزارش ایرنا، محمد بهرامی از جبهه اصلاح طلب منتخب مردم حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ازاعضای هیات علمی دانشگاه آزاد شهر یاسوج با ۷۱ هزار رای منتخب مردم شد.

وی فعالیت های فرهنگی، اجرایی و سیاسی خود را از دهه ۸۰ آغاز کرد، بهرامی که از تاریخ ۱۹ خردادماه سال ۱۳۸۶ نیز به عنوان شهردار یاسوج مرکز کهگیلویه بویراحمد انتخاب شده بود از نگاه این حوزه انتخابیه اقدام های ماندگاری انجام داده است.

پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی این رسم است که جشن پیروزی منتخبان مردم با حضور قشرهای مختلف برگزار شود حتی عده ای از منتخبان هزینه های زیادی را صرف شیرینی و ولیمه و دیگر موارد می کنند.

قرار بود جشن مرسوم انتخاباتی سرنجلکل محمد بهرامی در روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه برپا شود اما این جشن به دلایل مختلفی گویا لغو شده است.

یکی از دلایل برگزار نشدن این جشن، هزینه برپایی این گردهمایی صرف نجات یک زندانی هم استانی از چوبه دار شده است و از سوی دیگر به دلیل همزمانی با شهادت یکی از جوانان در ناجا برای همدردی با خانواده این جوان دیگر مراسمی برگزار نخواهد شد.

قرار بود که جوان پاتاوه ای به زودی اعدام شود اما با اهدای 12 میلیارد ریال مساعدت مالی این جوان از چوبه دار نجات یافت و به آغوش خانواده خود برگشت.

آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج از اقدام ماندگار و خداپسندانه محمد بهرامی منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: مطلع شدیم که آقای بهرامی علی‌رغم اطلاع‌رسانی جهت برگزاری جشن مردمی خود در یکی از مناطق یاسوج، به جهت تکریم مقام والای شهید و زنده نگه داشتن یاد شهدا و همراهی با خانواده داغدار شهید «راستگو» از شهدای مدافع امنیت، ضمن لغو اجرای این برنامه که در گذشته توسط منتخبین مردم در استان مسبوق به سابقه بوده، هزینه اجرای این مراسم را که توسط خود و هوادران این جریان تأمین شده بود، صرف نجات یک زندانی محکوم به اعدام نموده و این اقدام در خور تجلیل و تحسین منتخب مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دناو مارگون ماندگار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابرزا کرد: این گونه اقدامات فرهنگی باید در استان نهادینه شود و همه دلسوزان نخبگان، متنفذین و چهره‌های سیاسی باید کمک کنند تا بتوانیم با همراهی و همدلی از نام، اعتبار و اعتلای فرهنگ ایثار و گذشت در استان دفاع کنیم و قطعاً چنین اقداماتی باید به عنوان یک مدل فرهنگی در کشور معرفی شود.

بهرامی را بهتر بشناسیم

بهرامی که تا آبان ماه سال ۱۳۹۰ و به مدت حدود چهار سال به عنوان شهردار یاسوج فعالیت اجرایی داشت اما مهمترین عرصه فعالیت سیاسی بهرامی با حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ کلید خورد.

در آن دوره بهرامی با ۴۱هزار و۹۵۱ رای دوم شد و توانست سبد رای خوبی برای نخستین دور حضور کسب کند،کل آراء ماخوذه در حوزه بویراحمد و دنا در آن دوره نیز ۱۷۵هزار و ۸۵۴رای اعلام شد.

محمد بهرامی همچنین در این چهار سال در کنار کارهای عمرانی و اجرایی که داشت فعالیت های سیاسی و حضور جدی خود به عرصه رقابت های انتخاباتی در دور دوازدهم را نیز با جدیت و قوت و به اذعان یاران نزدیکش از شب بعد از انتخابات سال ۹۸ آغاز شد.

وی هم اینک با کسب بیشترین آرا به عنوان منتب مردم حوزه انتخابیه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راهی مجلس دوازدهم شد.

بهرامی توانست در انتخابات امسال و با کسب ۷۱ هزار و ۷۴۷ رأی از مجموع کل ارای ماخوزه از این حوزه انتخابیه به عنوان نفر اول و منتخب مردم برای مجلس دوازدهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha