۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85409669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روزنامه صهیونیستی: «السنوار» اسرائیل را در محاصره قرار داد

تهران – ایرنا – یک روزنامه صهیونیستی به خسارت فراوان تل‌آویو در جنگ علیه نوار غزه در ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی اشاره و اذعان کرد که «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه با دستاوردهای مقاومت و افزایش فشارهای بین المللی علیه رژیم اسرائیل، توانسته است تا این رژیم را در تنگنا و محاصره قرار دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در تحلیلی نوشت که ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باعث تعمیق خسارت های تل‌آویو در دو سطح سیاسی و نظامی می شود و این در حالی است که یحیی السنوار با مجموعه‌ای از دستاوردها و تحمیل شروط خود در مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه، توانست رژیم صهیونیستی را در تنگنا و محاصره قرار دهد و فشار بین المللی را علیه تل آویو بیشتر کند.

این روزنامه صهیونیستی اذعان کرد: السنوار موفق شد اسرائیل را به همان شکلی که می‌خواست، یعنی تحت فشارهای بین‌المللی به دلیل مسئله آوارگان فلسطینی و کمبود آب و غذا در نوار غزه، محاصره کند و این امر باعث شد تا وی (به منظور امتیازگیری بیشتر از دست بالا) در دستیابی به توافق برای آتش بس تعلل کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو برای القای اختلاف در درون جنبش حماس و عدم تمایل آن برای برقراری آتش بس مدعی شد: در حالی که مقامات ارشد حماس - در خارج از جناح سیاسی - می گویند که امضای توافق تبادل اسیران قریب الوقوع است، اما جنبش حماس در عمل ابتدایی ترین اطلاعات، مانند تعداد اسرای زنده را به اسرائیل نمی دهد و واضح است که جناح نظامی جنبش اساسا نمی‌خواهد توافقی منعقد کند و این به معنای عدم بازگشت آوارگان فلسطینی و عدم عقب نشینی ارتش اسرائیل از شهرها و عدم اجازه بازسازی نوار غزه است و این تأخیر به حماس اجازه می دهد تا اسرائیل را تا بعد از ماه رمضان به عقب براند؛ امری که به طولانی شدن زمان جنگ به میزان حداقل دو ماه دیگر خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، «شی آهارونوویچ» مدیر سازمان مالیاتی رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه IPO فدراسیون شرکت های عمومی در بورس اوراق بهادار تل آویو گفت که طبق داده های کابینه اسرائیل در سال ۲۰۰۷، هزینه خسارات مستقیم تل آویو ناشی از جنگ ۳۳ روزه علیه لبنان بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار بوده اما خسارت های جنگ علیه غزه تاکنون ۶ برابر بیشتر از جنگ ۳۳ روزه است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز چهارشنبه در بیانیه ای تاکید کرد: حماس با هدف دستیابی به توافق برای برقراری آتش در نوار غزه بس انعطاف لازم را در مذاکرات نشان داده است اما این رژیم صهیونیستی است که از ملزومات دستیابی به چنین توافقی طفره می رود.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس نیز دیروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که این جنبش پیشنهادهای خود را برای توافق آتش‌بس به میانجی‌گران ارایه کرده و به طور جدی به دنبال آتش‌بس است اما رژیم صهیونیستی در این زمینه کارشکنی می‌کند.

در حالی که تلاش کشورهای میانجی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد، رژیم اشغالگر ۱۵۲ روز است به جنایت در نوار غزه ادامه می دهد و بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است. مردم فلسطین در کنار آتش گلوله، بار سنگین محاصره و نبود کمک های حیاتی و بشردوستانه را نیز تحمل می کنند و شمار کودکانی که در اثر سوء تغذیه و جلوگیری از ورود مواد غذایی جان می سپارند، هر روز بیشتر می شود امری که واکنش منفی و هشدار سازمان های بین المللی را به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha