۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85410055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار منطقه ۲۰: فضای سبز شهرری چهار متر بیشتر از استاندارد است

شهرری - ایرنا - شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری ) اعلام کرد: سرانه فضای سبز این منطقه شهرداری ۲۰ مترمربع است که از میانگین سرانه شهر تهران (۱۶متر) چهار متر بیشتر است که پیش بینی کردیم این سرانه را سال آینده افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، رضا شنگی روز چهارشنبه در آیین درختکاری منطقه ۲٠ شهرداری تهران که در محله جوانمرد قصاب برگزار شد، اظهار داشت: مراسم امروز که با حضور خانواده معطم شدا برگزار می شود هر درخت را به نام یک شهید می کاریم و نیت می کنیم در مسیری که شهدا برای ما تعریف کرده اند و گام برداشته اند توفیق خدمت به مردم را داشته باشیم.

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) اعلام کرد: هم اکنون یک هزار و ۱۸۲ هکتار عرصه جنگلکاری در شهرستان ری وجود دارد که برای توسعه، نگهداری و بهسازی آنها برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: برای سال آینده نیز حدود ۳۰ هکتار فضای سبز در قطب گردشگری بی بی شهربانو فضای سبز، تفرجگاهی و گردشگری و همچنین بوستان ۱۰ هزار متر مربعی در شهرری احداث و ایجاد خواهیم کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری و با تلاش همکارانم در شهرداری منطقه و تهران ۱۰ هزا رو ۸۰۰ متر مربع فضای سبز شامل حاشیه پل ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم دسترسی شهید آوینی و همچنین ۹ هزار مترمربع طی چند ماه اخیر در بوستانهای و ایجاد رفیوژها فضای سبز را گسترش دادیم.

شنگی یادآور شد: برای نگهداری، به روزکردن و باز پیرایی ۱۹۱ بوستان این منطقه که در حال ارائه خدمت به شهروندان است برنامه های متنوعی شاملب نصب ست های ورزش، کاشت درختان، رنگ آمیزی و نصب کفپوش ها و اقدامات عمرانی در بوستانها پیش بینی کرده ایم تا شهر را در آستانه ماه مبارک رمضان و سال جدید نورانی کنیم و این اقدامات جهادی و انقلابی ادامه خواهد داشت.

نماینده تهران: عرصه های منابع طبیعی باید مملو از درخت باشد

شهردار منطقه ۲۰: فضای سبز شهرری چهار متر بیشتر از میانگین شهر تهران است

نماینده مردم حوزه انتخابیه تهران در مجلس یازدهم و منتخب این حوزه در مجلس دوازدهم نیز در این مراسم با اشاره به نهضت کاشت یک میلیارد درخت گفت: درخت مظهر زیبایی و هنرنمایی خالق هستی و لطافت است و عرصه های منابع طبیعی باید مملو از درختان مثمر شود.

سید علی یزدی خواه افزود: به برکت تلاش جهادی و تیم خوب شهرداری منطقه خدمات شایسته ای در سطح شهر انجام شده که اصلاح هندسی سه راه ورامین و ساماندهی میدان حضرت عبدالعظیم (ع) نمونه و یادگاری خوبی از این دوره مدیریت شهری در قبله تهران است.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز تاکید کرد: کاهش آلودگی هوا، محیط زیست شاداب و سالم از آثار درختکاری است که باید بیشتر توسعه یابد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین گفت: یکی از هدف گذاری های شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم در منطقه ۲۰ تهران (شهرری) ایجاد بوستان چند ۱۰ هکتاری بود که با تلاش شهردار منطقه درحال احداث است که به سرانه ها اضافه خواهد شد.

جعفر شربیانی افزود: در کالبد شهر تغییرات مثبتی مشاهده می شود که نشانگر تلاش مجموعه مدیریت شهری بوده و در بودجه سال آینده مسائل و طرح های مناسبی و موثری در سطح ملی برای شهرداری منطقه ۲۰ و شهرری پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مسیر درختکاری می توانیم معضل و مشکلات زیست محیطی و اکو سیستم و همچنین مسائل و چالشهای فرهنگی را در بحث فراغت حل و فصل کنیم.

شهردار منطقه ۲۰: فضای سبز شهرری چهار متر بیشتر از میانگین شهر تهران است

در این مراسم که به یاد و نام  شهدای دفاع مقدس و انقلاب برگزار شد، ۲۵٠ اصله نهال و درختان مثمر به یاد شهدای دفاع مقدس، مدافع امنیت و مدافع حرم غرس گردید.

در پایان این مراسم ضمن کاشت درخت به نام شهیدان از خانواده معظم شهدا قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha