۱۰ هزار تن مواد غذایی و دارویی از ایران برای کمک به مردم غزه ارسال شده است

آبادان - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۱۰ هزار تن مواد غذایی، دارو و زیستی از طرف مردم ایران برای کمک به مردم و آوارگان فلسطینی به نوار غزه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در اختتامیه اردوی ۱۱ هزار نفری اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در اردوهای راهیان نور و امید در اردوگاه شهید باکری خرمشهر افزود: تاکنون فقط ۲۵ درصد کمک‌های ارسالی به غزه رسیده و ۷۵ درصد در مصر در حال از بین رفتن است و رژیم غاصب صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های بشر دوستانه را نمی‌دهد و از آن بعنوان اهرم تنبیهی استفاده می‌کند.

وی افزود:نامه‌ای را برای دادستان عالی بین الملل ارسال کردیم که ۹۰ عنوان مجرمانه رژیم غاصب صهیونیستی با مدارک لازم نقص کامل قوانین بین الملل ارسال کردیم.

کولیوند گفت: تاکنون ۸۶ کشور نامه ما را امضا کردند و روز پنجشنبه نیز کنگره بین‌المللی در خصوص نقض حقوق بشر دوستانه در غزه و اشغال فلسطین در تهران برگزار خواهد شد که ۴۰ هزار نفر شرکت کننده تلویزیونی دارد و ۲۱ کشور در آن غیرحضور شرکت می‌کنند و۱۷ عنوان مقاله در آن قرائت خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به حضور امدادگران جمعیت هلال احمر در سیل سیستان و بلوچستان افزود:۴۷۰ تیم در سیار در جریان سیل حضور فعال دارند و از طریق هوا، قایق و ماشین‌آلات سنگین به مردم سیلزده امدادرسانی می‌کنند.

وی حضور در ارودهای راهیان نور را باعث تقویت و تمرین همدلی دانست و افزود: راهیان نور روحیه انقلابی‌گری را بالا می‌برد و بین نسل جدید و قدیم ارتباط برقرار می‌کند که چگونه ایثارگر و جهادی باشیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداران آبادان و خرمشهر در این مراسم حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha