۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85411272
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پیشنهاد کلیسای ارتدوکس برای ترویج فرهنگ عفاف در جوانان روس

مسکو- ایرنا- پیشنهاد ارائه طرحی از کلیسای ارتدوکس برای شکل گیری خرده فرهنگ و مُد با موضوع عفاف در جوانان روسیه طی روزهای اخیر در رسانه های این کشور بازتاب داشته است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رسانه‌های روس، نخستین بار، کشیش ایگور آکسنوف رئیس بخش آموزش دینی و تعلیمات دینی در مجمع بین‌المللی بقراط پیشنهاد داد که برنامه‌ای برای تشویق نوجوانان دبیرستانی به عفاف شکل گیرد.

رئیس کلیسای سنت الیاس وایبورگ روسیه همچنین پیشنهاد کرد کالاهای تبلیغ کننده عفت مانند لباس‌هایی با متن "بیایید صبر کنیم" و "من منتظر عشق واقعی خود هستم" و همچنین آویزها و حلقه‌های جواهرات که متنی مشابه بر روی آن درج شده است، تولید و در دسترس نسل جوان روسیه قرار گیرد.

کشیش آکسنوف گفت: برخی از جوانان فکر می کنند که اگر این عبارت‌ها به زبان انگلیسی یا ژاپنی نوشته شود مُد می شود؛ من فکر می کنم این امر امکان‌پذیر است؛ نکته اصلی این است که آنها اهمیت حفظ عفت را درک کنند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت عفاف قبل از ازدواج منجر به بیماری‌های مقاربتی می‌شود که در نهایت ممکن است به ناباروری بیانجامد،‌ گفت: علاوه بر این، ما در حال حاضر مبالغ هنگفتی را برای انواع لقاح آزمایشگاهی که تحت پوشش بیمه درمانی اجباری است هزینه می‌کنیم که اگر این پول را برای تبلیغ عفاف در جوانان و خانواده هزینه کنیم، نتیجه بیشتری می‌گیریم.

این کشیش ارتدوکس تأکید کرد: ایده عفاف قبل از ازدواج، مانع برنامه ملی روسیه برای افزایش جمعیت نمی شود، بلکه به تحقق آن کمک می کند.

حمایت کلیسای مسکو
این پیشنهاد با حمایت معاون رئیس شورای عالی کلیسای مسکو همراه شده است. واختانگ کیپشیدزه در این باره به خبرگزاری ریانووستی گفت:‌ مدت‌هاست که شاهد ترویج الگوهای رفتاری در تضاد با عفت در جامعه روس بوده‌ایم. لازم است از رویکردهای خلاقانه و تخیلی برای ترویج ارزش‌های واقعی که شادی و آزادی را برای جوانان به ارمغان می‌آورد، فعالانه استفاده شود.

از نگاه نمایندگان کلیسای ارتدوکس روسیه، توزیع تیشرت و جواهرات با نمادهای حامی عفاف می تواند یکی از راه های ایجاد فضای مثبت و تشویق جوانان به پایبندی به ارزش های سالم باشد. مهم است که از ایده های خلاقانه برای ایجاد یک سبک زندگی مثبت بر اساس اصول و اخلاق معنوی استفاده شود.

آنها معتقدند که عفاف باید به عنوان یک درس در مدارس آموزش داده شود، همچنین در مورد فواید آن صحبت باید کرد و پرهیز از فعالیت جنسی قبل از ازدواج را باید ترویج کرد.

کشیش کیپشیدزه معتقد است: بی بند و باری مسیری به سوی رنج و مرگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha