۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85411277
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معرفی دستاوردهای دفاعی کشور به دانش آموزان در اردوهای راهیان پیشرفت

تهران - ایرنا - مسئول بسیج دانش آموزی کشور گفت: اردوهای راهیان پیشرفت و امید دانش آموزی به یک سالگی خود نزدیک شده و از آبان ماه سال گذشته تا کنون در حال برگزاری است و دانش آموزان به همراه خبرنگاران از پهپادهای مختلف ایرانی بازدید کرده اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا از استان خوزستان، جمعی از خبرنگاران به همراه دانش آموزان کشور در کاروانی با عنوان راهیان پیشرفت و امید از دستاوردهای علمی و دفاعی در استان خوزستان بازدید کردند.

در پایگاه پهپادی سپاه از پهپادهای مختلف شاهد ۱۷۱، شاهد ۱۹۱، شاهد ۱۲۹، شاهد ۱۳۳ و شاهد ۱۳۶ بازدید کردند همچنین در این پایگاه نحوه نشست و برخاست پهپادهای شاهد ۱۲۹، ۱۳۳ و ۱۳۶ برای خبرنگاران و دانش آموزان توسط متخصصان مجموعه پهپادی به نمایش گذاشته شد.

در ادامه سردار سرتیپ دوم مجتبی باستان مسئول بسیج دانش آموزی کشور در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و امید گفت: اردوهای راهیان پیشرفت و امید دانش آموزی به یک سالگی خود نزدیک شده است و از آبان ماه سال گذشته تا کنون در حال برگزاری است.

وی افزود: این اردوها در ۵ منطقه از کشور از جمله تبریز، خوزستان، هرمزگان، بندرعباس و کاشان در حال برگزاری است.

مسئول بسیج دانش آموزی کشور اظهار داشت: هر یک از اردوها دارای یک فرآیند خاصی است و دانش آموزان در یک اردو ۲ روزه از همه فعالیت ها و دستاورد های علمی و دفاعی بازدید خواهند کرد.

وی عنوان کرد: امروز در روز اول اردو دانش آموزان به همراه خبرنگاران از پهپادهای مختلف ایرانی بازدید و شاهد نحوه عملیات های آنها و سوال و جواب با متخصصان شدند.

مسئول بسیج دانش آموزی کشور گفت: در ادامه دانش آموزان با حضور در منطق عملیاتی از جمله هویزه با روایت علم و ایمان از منظر شهید علم الهدی آشنا شدند.

سردار باستان ادامه داد: همچنین دانش آموزان در اختتامیه کنگره شهدای استان خوزستان حضور پیدا کردند و در آنجا یاد شهدای این استان را گرامی داشتند.

وی اضافه کرد: برای فردا هم دانش آموزان به سمت بندر ماهشهر خواهند رفت تا از کشتی سازی بازدید به عمل آورده و آخرین پیشرفت های دریایی نیز برای آن ها تشریح می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی بیان کرد: آخرین برنامه نیز حضور در یادمان شلمچه خواهد بود و در آنجا ویژه برنامه بله برون با روایت گری حاج حسین یکتا را خواهیم داشت.

سردار باستان تأکید کرد: تاکنون ۳۰۸ هزار دانش آموز به مناطق راهیان پیشرفت و امید اعزام شده اند که ۸ هزار نفر به صورت ملی در این ۵ منطقه و ۳۰۰ هزار نفر به صورت شهرستانی از این مناطق بازدید کرده اند.

وی در ادامه درباره اردوهای راهیان نور دانش آموزی نیز گفت: بسیج دانش آموزی با کمک دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اردوهای راهیان نور را از ابتدای سال تاکنون در مناطق شمال، شمال غرب، جنوب و دریایی برگزار کرده که مجموعا تا الان ۲۵۰ هزار دانش آموز به این اردوها اعزام شده اند.

مسئول بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه الگوبخشی یکی از مسائلی است که در آموزش و پرورش مغفول مانده، گفت: اردوهای راهیان نور می تواند به معرفی الگوهای درخشان در دوران دفاع مقدس بپردازد. چرا که ۳۶ هزار شهید دانش آموز می تواند الگوی بی بدیلی برای ادامه انقلاب توسط همه دانش آموزان باشد.

وی یکی اهداف اصلی راهیان نور را الگوبخشی به دانش آموزان دهه هشتادی و دهه نودی دانست و گفت: هدف بعدی از اردوهای راهیان نور مسئله هویت بخشی است، بخشی از هویت انقلابی، ایرانی و اسلامی ما برگرفته از دوران دفاع مقدس است که در همین اردوها به همه دانش آموزان نشان داده می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی کشور اظهار داشت: هدف دیگر ما از این اردوها معرفی معارف دفاع مقدس بوده است که یک وجب از خاک ما به هیچ کشوری تعلق ندارد.

معرفی دستاوردهای دفاعی کشور به دانش آموزان در اردوهای راهیان پیشرفت

معرفی دستاوردهای دفاعی کشور به دانش آموزان در اردوهای راهیان پیشرفت

معرفی دستاوردهای دفاعی کشور به دانش آموزان در اردوهای راهیان پیشرفت

معرفی دستاوردهای دفاعی کشور به دانش آموزان در اردوهای راهیان پیشرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha