آیین ترحیم زنده‌یاد جمشید عندلیبی در مسجد نور برگزار می‌شود 

تهران- ایرنا- آیین ترحیم زنده‌یاد جمشید عندلیبی موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده نی روز شنبه ۱۹ اسفند در مسجد نور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیین ترحیم زنده‌یاد عندلیبی روز شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه در مسجد نور برگزار می‌شود.

جمشید عندلیبی موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده نی روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه بر اثر ایست قلبی در ۶۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی متولد ۱۲ اسفند ۱۳۳۶ در سنندج بود، این هنرمند نواختن نی را ابتدا بدون استاد فراگرفت و سپس با حضور در دانشگاه تهران و آشنایی با حسین عمومی به ادامه فراگیری روش های نواختن این ساز پرداخت. او ردیف موسیقی سنتی ایرانی را نزد نصرالله ناصح‌پور و نورعلی برومند و محمدرضا لطفی فراگرفت.

عندلیبی سال ۱۳۶۰ برای تکمیل تکنیک‌های پیشرفته نوازندگی نی به نزد حسن کسایی در اصفهان رفت. عندلیبی در آثاری همچون بیداد، نوا، دستان، دود عود، آسمان عشق، یاد ایام، رسوای دل، پیام نسیم، دل مجنون و سرو چمان با محمدرضا شجریان همکاری نزدیک داشته‌ است.

این هنرمند فقید علاوه بر نوازندگی در کار آهنگ‌سازی نیز فعال بوده و آلبوم‌های میهمان تو، پاییز نیزار و مونس جان از جمله فعالیت‌های او در زمینه آهنگ‌سازی است. عندلیبی همچنین قطعات ابوالحسن صبا را با نی و به صورت ردیف آموزشی تنظیم کرده و نواخته‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha