۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85411737
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر جهادکشاورزی از اجرای طرح زراعت چوب در ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور خبر داد

اهواز- ایرنا - وزیر جهادکشاورزی گفت: طرح زراعت چوب در ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور با محوریت کشت اوکالیپتوس و صنوبر در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت روز جمعه در آیین افتتاح طرح تولیدی پاک چوب خوزستان، افزود: در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه قرار است زراعت چوب در ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور طی مدت پنج سال اجرا شود.

وی ادامه داد: در این طرح، کشت اوکالیپتوس برای مناطق جنوبی و مناطق گرمسیر کشور به ویژه خوزستان و صنوبر برای مناطق سردسیر در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با اجرای این طرح، سالانه ۹۰ هزار هکتار اوکالیپتوس و صنوبر کشت می‌شود که ۷۵ درصد آن شامل اوکالیپتوس است.

نیکبخت افزود: ۸۵ درصد کشت اوکالیپتوس در خوزستان انجام خواهد شد که امید است با اجرای آن زنجیره ارزش کامل و موجب تولید و فناوری صنعت چوب شود.

به گزارش ایرنا، مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان با سرمایه گذاری ۶۶ میلیارد ریال امروز با حضور رییس جمهور در شوش به بهره‌برداری رسید.

زراعت چوب جزو طرح‌هایی است که همسو با قانون تنفس جنگل‌های شمال مطرح و در آن زمان در دستور کار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری قرارگرفت؛ این قانون از اواخر سال ۱۳۹۵ اجرا شد و سرانجام در سال ۱۳۹۸ با اتمام قراردادها، تمامی شرکت‌های فعال بهره بردار از هرگونه بهره برداری تجاری و صنعتی از چوب جنگل‌های کشور ممنوع شدند.

پس از توقف بهره برداری از جنگل‌های شمال با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و مراتع برای اشتغال‌زایی، تامین چوب صنایع چوبی و حفظ جنگل‌ها، طرح زراعت چوب در سال ۱۳۹۸ در کشور کلید خورد و برای اجرا به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شد.

آیت الله رییسی صبح امروز(جمعه) در هشتمین سفر خود به استان خوزستان (از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون) وارد فرودگاه دزفول شد.

بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر، بهره‌برداری از کارخانه فولاد زمزم سه و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز، افتتاح طرح میان‌مدت غدیر به منظور آبرسانی به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان خوزستان، افتتاح تصفیه‌خانه شهرهای شوشتر، اندیمشک، مسجدسلیمان و دارخوین، بهره‌برداری از طرح میان‌مدت آبرسانی به شهرهای دزفول، لالی، شوشتر، اندیمشک، آغاز عملیات اجرایی طرح آب فدک به منظور آبرسانی به شمال شرق خوزستان و شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداوود، صیدون، رامهرمز و هفتکل و ۶۹۰ روستا، بهره‌برداری از طرح آبرسانی و پایدارسازی آب پایانه‌های شلمچه و چذابه و بیش از ۱۷۰۰ روستا از جمله برنامه‌های هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha