۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 5489
کد خبر: 85411784
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دیدار وزرای دارایی کره جنوبی و ویتنام/ تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی

تهران - ایرنا - وزیر دارایی کره جنوبی با همتای ویتنامی خود در سئول دیدار و و درباره راه های گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه گفت وگو کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی گفته است چوی سانگ موک وزیر اقتصاد و دارایی این کشور با هو دوک فوک همتای ویتنامی خود دیدار کرد و از وی خواست تا برای نزدیک‌تر شدن روابط دو طرف، محیط کسب و کار را بهبود ببخشد.

در این نشست، چوی سانگ موک گفت که دولت کره جنوبی تلاش می‌کند تعهد خود در ماه ژوئن «خرداد-تیر» را برای اعطای ۴ میلیارد دلار وام کم بهره به ویتنام از طریق «صندوق همکاری توسعه اقتصادی» و «تسهیلات تقویت توسعه اقتصادی» بدون هیچ مشکلی عملی کند.

دو طرف همچنین درباره بهبود محیط کسب و کار شرکت‌های کره جنوبی فعال در ویتنام تبادل نظر کردند.

چوی سانگ موک از مقامات ویتنام خواست تا مشوق‌هایی برای شرکت‌های سرمایه گذاری در ویتنام فراهم و برای جلوگیری از مالیات مضاعف تلاش کنند.

وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور برترین سرمایه گذار مستقیم خارجی در ویتنام است که می تواند شریک اصلی اقتصادی این کشور باشد.

رئیس کمیسیون نظارت بر امور مالی کره جنوبی نیز در نشستی جداگانه با وزیر دارایی ویتنام خواستار همکاری این دو کشور شد.

کیم جو هیون در این نشست تاکید کرد که استفاده و به کارگیری تجربیات توسعه بازار مالی کره جنوبی می تواند به توسعه اقتصادی ویتنام کمک شایانی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha