فرزاد حسنی مجری تحویل سال تلویزیون و رادیو/ اجرای شبکه نسیم ضبطی است

تهران- ایرنا- فرزاد حسنی و علیرضا جاویدنیا اجرای برنامه‌های سال تحویل شبکه‌های رادیویی جوان و ایران را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری ویژه برنامه‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان معاونت صدا با حضور حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا و مسعود کاویانی، مدیر شبکه معارف روز شنبه ۱۹ اسفند در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

مدیر شبکه رادیویی صبا در این نشست با اشاره به اجرای فرزاد حسنی در رادیو گفت: برنامه شبکه نسیم تولیدی و ضبطی است و اگر نیاز به حضور زنده باشد با توجه به نزدیک بودن استودیوها پاسکاری می‌کنند.
فرزاد حسنی، آرزو جعفرپور و پیمان طالبی از ساعت ۲۲ شب قبل از نوروز تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز عید برنامه «سحر سال سه» را در رادیو جوان اجرا می‌کنند.

وی با بیان این‌که همه شبکه‌ها برنامه‌های نوروزی و رمضانی دارند افزود: رادیو صبا حجم برنامه‌های نوروزی اش از برنامه‌های رمضانی‌اش بیشتر است. به صورت میانگین شبکه ها ۸ ساعت برنامه نوروزی دارند که بین ۵ تا ۱۰ ساعت متغیر است. امسال برنامه‌های افطار و عصرگاهی نوروز با هم تلفیق شدند.

افتخاری با یادآوری این‌که زمان سال تحویل نزدیک به سحر است اظهار کرد: برنامه سال تحویل رادیو ایران و رادیو جوان از شب ۲۹ اسفند شروع می‌شود.‌ علیرضا جاویدنیا مجری رادیو ایران در برنامه «سال شیرین» یک مهمانی بزرگ با حضور چهره‌های رادیویی را برگزار می‌کند. امیر نوری در این برنامه حافظ خوانی می‌کند.

وی افزود: رادیو تهران برنامه «اینک بهار» را برای سال تحویل دارد که امیر تاجیک، خواننده مهمان آن است. علیرضا بیرانوند مهمان رادیو صبا می‌شود و مهمان رادیو فرهنگ عباس محبی است.

رادیو جوان با برنامه سحرگاهی خود در ۳۰ شب از حرم اباعبدالله حسین (ع) در کربلا معلی مهمان شنوندگان خواهد بودمسعود کاویانی، مدیر شبکه معارف نیز در ادامه جلسه شعار رادیو در ایام ماه رمضان و نوروز را «همدلی مومنانه و آیین مهربانی» عنوان کرد و گفت: این دو محور را همه شبکه‌ها در نظر گرفته‌اند. امسال ۴ هزار و ۷۹۴ برنامه به مناسبت ماه رمضان پخش می‌شود که شامل ۲۴۹ عنوان و بیش از ۳ هزار ساعت محتوا است. شبکه‌ها در مجموع ۴۷۳ ساعت برنامه تلاوت قرآن دارند. 

وی با اعلام این خبر که امسال نیز برنامه‌های سحر و افطار از امامزاده صالح، شهر ری، برخی مساجد و… به صورت مستقیم پخش می‌شود گفت: رادیو جوان با برنامه سحرگاهی خود در ۳۰ شب از حرم اباعبدالله حسین (ع) در کربلا معلی مهمان شنوندگان خواهد بود.

مدیر شبکه معارف سیما درباره سیاست و اهداف کلی رادیو در ماه رمضان توضیح داد: مواسات و همدلی مومنانه و خدمت به خلق الله، ترویج فرهنگ و آداب مهربانی و سنت‌های پرشکوه ایرانی اسلامی، فرهنگ‌سازی صلح و سازش و کمک به حل مشکلات و مناقشات خانوادگی و اجتماعی، همدلی و وحدت مسلمین از جمله اهداف کلی ما است. صبر راهبردی و مقاومت در برابر نظام سلطه و استکبار، ترویج سفره‌های ساده افطار در خانه‌ها، مساجد و محله‌ها، نشاط معنوی در خانواده و برپایی جلسات تلاوت‌های خانوداگی و فامیلی از دیگر اهداف رادیو است.

کاویانی افزود: همچنین پایگاه صدای قرآن در بانک جامع تلاوت تحقیق و ترتیل کشور بیش از ۲۰ هزار قطعه دارد که توسط قاریان ماندگار و بزرگ جهان اسلام تلاوت شده‌است. پایگاه دعا و نغمه‌های مذهبی در برنامه کاربردی ایران صدا نیز قابل بهره گیری از سوی مخاطبان است. کتاب گویای نهج البلاغه با صدای حسن سلطانی نیز در سایت ایران صدا قابل دریافت است

حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا نیز افزود: رادیو اقتصاد با برنامه «پیشکش بهار» با اجرای ژاله اکبری و علیرضا بختیاری از ساعت ۵ صبح در خدمت مخاطبان خواهد بود. رادیو تهران با «اینک بهار» از ساعت ۵ صبح به مدت ۴ ساعت با حضور وزیر علوم و امیر تاجیک پخش می‌شود. همچنین رادیو صبا با برنامه «یک دو سه بهار» با اجرای محمد قریب یناه، لاله جلال آبادی و مهدی پر میزبان هنرمندان خواهد بود.

وی ادامه داد: رادیو فرهنگ «سال نو و حال نو» را با اجرای دانیال معنوی و سکینه آران پخش خواهد کرد. رادیو ورزش «توپ تحویل سال» را با اجرای اختر زورقچیان، محمدرضا منصوریان و غلامعلی پیرایرانی تقدیم شنوندگان خواهد کرد. در ایام نوروز «صبح عید با شما» و «دور هم باشیم» در رادیو ایران، «لاله سیاه»، «کلارا و خورشید» و «شب رویایی» در رادیو ایرانصدا پخش خواهد شد. شهر زیبا، سنگلج و تالار وحدت نیز در رادیو تهران پخش خواهد شد.

افتخاری ضمن بیان اینکه رادیو همواره از افراد چهره و پیشکسوت بهره‌برده است، گفت: افرادی نظیر محمد صالح علا خودشان برخی برنامه‌ها را نمی‌پسندند و البته که تا جایی که می‌دانم وضعیت جسمی مناسبی ندارند. چهره‌ها اگر برنامه‌ای را نپسندند در آن شرکت نمی‌کنند. 

وی افزود: الان سبد رسانه‌ای مخاطبان متفاوت شده و مخاطب محصولش را از یک یا دو شبکه برمی‌دارد. اما در تلویزیون مخاطب از برنامه‌ای به برنامه‌ای دیگر مهاجرت می‌کند. در رادیو یک برنامه نمی‌تواند خودش را در دل آحاد جامعه جا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha