نوری: دبل شهرآورد و سه‌گانه پرسپولیس بسیار دلچسب بود

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک توکیو و پرچمدار فرزندان ایران در پاراآسیایی هانگژو گفت: هم نتایج خودم و هم تیم محبوبم در سال گذشته عالی بود. من سال طلایی را سپری کردم و پرسپولیس نیز سه‌گانه را فتح کرد.

به گزارش ایرنا، وحید نوری از جمله قهرمانان با اخلاق و طلایی ورزش ایران است که تا کنون افتخار زیادی را برای کاروان‌های اعزامی کشورمان به رقابت‌های بزرگ کسب کرده است.

وی ۲ مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی، ۲ طلای جهانی و یک مدال طلای پارالمپیک را در کارنامه دارد. نوری بعد از ضرب طلا در سرزمین آفتاب با حاشیه‌های زیادی روبرو و برخی ادعا کردند که او بینا است اما این ادعا در آخرین رقابت نوری در سال ۱۴۰۲ رد شد و این قهرمان بار دیگر موفق به اخذ کلاس‌بندی در رقابت‌های جهانی شد.

نوری که در جودو کم‌بینایان فعالیت دارد یک پرسپولیسی تمام عیار به شمار می‌رود که به گواه خود با نتایج این تیم زندگی می‌کند. نوری در بیان خاطرات خود از سال ۱۴۰۲ به خبرنگار ایرنا گفت: هم نتایج خودم و هم تیم محبوبم در این سال عالی بود. من سال طلایی را سپری کردم و پرسپولیس نیز سه‌گانه را فتح کرد.

مشروح کامل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانیم:

سال ۱۴۰۲ در حالی به پایان رسید که وحید نوری افتخارات زیادی را کسب کرد. ارزیابی نوری از عملکرد خود چگونه است؟

خدا را شکر که در این سال چند افتخار مهم نصیب من شد. در اواخر مهرماه یکی از پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی بودم. این یک افتخار بی‌نظیر است و امیدوارم این وظیفه خطیر را نیز در پارالمپیک برعهده داشته باشم. در هانگژو دومین طلای خود را ضرب کردم. امیدوارم بتوانم شمار مدال‌های طلای خود را در بازی‌های پارالمپیک نیز به عدد ۲ برسانم.

البته نسبت به پارالمپیک توکیو وزن شما نیز تغییر کرده این تغییر وزن اذیتت نمی‌کند؟

من در وزن به‌اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مسابقه می‌دهم و کمترین وزن ممکن را در بین مدعیان دارم. البته تا کنون در این وزن عملکرد خوبی داشتم و رنکینگ یک این وزن المپیکی در اختیار من است. سهمیه المپیکم نیز قطعی شده. در وزن به‌اضافه ۱۰۰ کیلوگرم قهرمانان نامداری حضور دارند که عنوان‌دار جهان به شمار می‌روند. تمام تلاشم این است که در پاریس با آمادگی کامل حضور داشته باشم و بتوانم برای کاروان ورزشی ایران مثمرثمر باشم.

نوری: دبل شهرآورد و سه‌گانه پرسپولیس بسیار دلچسب بود

بعد از توکیو حواشی زیادی برای شما ایجاد شد و این حواشی تا بازی‌های آسیایی ادامه پیدا کرد.

متاسفانه هدف برخی از افراد در انتشار این شایعات را نمی‌دانم. جودو ما در پارالمپیک توکیو یک نتیجه تاریخی را ثبت کرد اما بعد از آن داستان بینا بودن ما مطرح شد. کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند از روند کلاس‌بندی آگاهی ندارند. من چند ماه پیش دوباره کلاس‌بندی شدم و این نشان از ادعای واهی منتقدان دارد. نباید منافع ملی را به پای منافع شخصی قربانی کنیم. من تا زمانی که بتوانم در جودو هستم و برای سربلندی ایران تلاش خواهم کرد.

اما این داستان در حاشیه بازی‌های آسیایی پررنگ تر شد.

متاسفانه تست دوپینگ ۲ ورزشکار پاراجودو ایران مثبت و آنان در بازی‌ها شرکت نکردند و این بهانه‌ای شد تا همان موضوع مطرح شود. اما آنان به خاطر ناآشنا بودن با مواد نیروزا در دام دوپینگ گرفتار شدند و خبر دوپینگ این ۲ نیز به تایید مسوولان رسید.

نوری: دبل شهرآورد و سه‌گانه پرسپولیس بسیار دلچسب بود

تعطیلات نوروز را پشت‌سر گذاشتیم. خاطره خاصی از این تعطیلات دارید؟

من در چند سال گذشته در اردو بودم و حتی امسال نیز در اردو هستم. زمانی که اکثر ورزشکاران در خانه و کنار سفره هفت‌سین هستند جودوکاران نابینا باید به دنبال حریف تمرینی باشند. در سال پارالمپیک هستیم و نباید کوتاهی کنیم. برای کسب مدال طلا نیاز به اردو مستمر داریم و این اردوها با تدبیر کادر فنی و فدراسیون طراحی شدند.

البته سال برای شما زمانی خوب تمام شد که تیم محبوبتان سه‌گانه را فتح کرد.

بله پرسپولیس یک تیم مقتدر و من نیز یکی از هواداران آن هستم. این تیم در سال ۱۴۰۲ هم سه گانه را فتح کرد و هم در ابتدای سال ۲ شهرآورد مهم را برده شد. پیروزی در آن شهرآوردها به قهرمان پرسپولیس در جام حذفی و لیگ برتر منجر شد. امیدوارم این تیم با کادر فنی جدید نیز بتواند در لیگ بیست و سوم عنوان نخست را کسب کند.

نوری: دبل شهرآورد و سه‌گانه پرسپولیس بسیار دلچسب بود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha