۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85412828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ مقصد شگفت‌انگیز برای سفری فراموش نشدنی

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85412828
۵ مقصد شگفت‌انگیز برای سفری فراموش نشدنی

در این مطلب ۵ مقصد شگفت‌انگیز برای سفری فراموش نشدنی به شما معرفی می شود تا اگر می‌خواهید در مناسبت‌ها و موقعیت‌های خاص زندگی‌تان راهی سفر شوید و به دنبال یک مقصد خاص با فضایی خاطره‌انگیز هستید بتوانید از میان این گزینه‌ها دست به انتخاب بزنید.

باوجودآنکه گزینه‌های زیادی برای سفر در داخل و خارج از کشور وجود دارد اما گاهی اوقات انتخاب مقصد برای تجربه یک سفر فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیز بسیار سخت می‌شود. به خصوص اگر قصدمان از مسافرت کردن این باشد که رویداد خاص مانند تولد، سالگرد یا مناسبتی مثل ماه عسل را در طول سفر جشن بگیریم. معمولاً در چنین مواقعی دوست داریم مقصدی را انتخاب کنیم که از هر نظر به‌یادماندنی و خاص باشد. این بار می‌خواهیم به سراغ ۵ مقصد شگفت‌انگیز برای سفری فراموش‌نشدنی برویم، بنابراین اگر شما هم به دنبال ایده‌ای برای انتخاب مقصد سفرتان هستید در ادامه با ما همراه شوید.

تالش: یکی از رؤیایی‌ترین مقاصد شمال کشور

نمی‌شود از مقاصد شگفت‌انگیز صحبت کرد اما از مقاصد شمالی کشور نام نبرد. خطه شمالی کشورمان طبیعت توصیف‌ناپذیری دارد که هر گوشه از آن را به یک مقصد رؤیایی تبدیل کرده است. اما از میان همه آنها تالش گزینه‌ای است که به هیچ وجه نباید تجربه سفری به‌یادماندنی به آن را از دست داد. این شهر در استان سرسبز گیلان و در فاصله ۴۲۴ کیلومتری از پایتخت قرار گرفته است. علاوه بر شیوه زمینی که ارزان و اقتصادی است می‌توان با خرید بلیط هواپیما نیز راهی سفر به این مقصد شد. فرودگاه گیلان در شهر رشت قرار دارد بنابراین در سفر هوایی ابتدا به رشت می‌روید و بعد از آنکه تقریباً ۱۱۵ کیلومتر از رشت فاصله بگیرید به این مقصد تماشایی که در میان کوه، جنگل و دریا قرار گرفته است می‌رسید. گفتنی است بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به تالش و سپری کردن اوقات خاطره‌انگیز در ییلاقات آن محسوب می‌شود.

کیش: مقصدی برای خوش‌گذرانی در آب‌های خلیج فارس

هرچند جزیره کیش همیشه جزو پرطرف‌دارترین مقاصد داخلی برای سفر به حساب می‌آید و بی‌شک جزو آن دسته مقاصد شگفت‌انگیزی است که می‌تواند سفری دلچسب و خاطره‌انگیز را نصیب مسافران کند. در سفر به کیش گزینه‌های متنوعی برای خوش‌گذرانی وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها گشت و گذار در سواحل خلیج فارس و انجام تفریحات آبی است. گذشته از آن گشت‌های دریایی جزیره در کشتی‌های کروز که شامل اجرای موسیقی زنده و صرف شام روی عرضه کشتی در حال گذر از آب‌های خلیج فارس است می‌تواند یک سفر پر ماجرا و پر از اتفاق را رقم بزند. علاوه بر آن جزیره کیش در کنار شهربازی‌ها، پارک‌های آبی و کلاب‌های تفریحی جاذبه‌های تاریخی فرهنگی زیادی برای دیدن دارد که از میان آنها می‌توان به شهر زیرزمینی کاریز اشاره کرد. گذشته از همه اینها پاساژ گردی و خرید از اجناس و پوشاک ارزان را هم باید به جذابیت‌های سفر به کیش اضافه کرد. گفتنی است بهترین زمان برای سفر به کیش از نظر آب و هوا زمستان و پاییز است و از نظر ارزان بودن قیمت‌ها هم تابستان بهترین زمان سفر به این جزیره است.

پوکت: بهشتی استوایی در جنوب شرقی آسیا

در فهرست مقاصد شگفت‌انگیز و خاطره ساز سفر، خوب است از یک مقصد خارجی در شرق آسیا نام ببریم که چند سالی است مورد توجه گردشگران ایرانی هم قرار گرفته است. این مقصد همان پوکت است: یک جزیره دنج با طبیعتی خارق‌العاده که در جنوب غربی کشور تایلند جا خوش کرده است. ازآنجاکه اخذ ویزای توریستی برای تایلند بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از بسیاری از مقاصد دیگر است برای راهی شدن به این مقصد دشواری چندانی وجود ندارد. نگران هزینه‌ها هم نباشید زیرا با وجود گزینه‌هایی مانند بلیط‌ چارتر هواپیما به پوکت می‌توان تا حد زیادی هزینه‌های این سفر خارجی را مدیریت کرد. در این شهر ساحلی همه چیز برای گذراندن یک تعطیلات به‌یادماندنی فراهم است از طبیعت جنگل‌های استوایی تایلند و سواحل شنی با چشم‌اندازهای نفس‌گیر که تا کیلومترها امتداد دارند گرفته تا معابد هندوها که معماری چشمگیرشان زبانزد همه است. گفتنی است بهترین زمان برای سفر به پوکت دور از باران‌های موسمی از اواسط زمستان تا اواسط بهار است.

۵ مقصد شگفت‌انگیز برای سفری فراموش نشدنی

زنجان: مقصدی پر رنگ و لعاب با شگفتی‌های فراوان

زنجان از آن دسته مقاصدی است که تا وقتی تجربه سفر به آن را نداشته باشید حتی تصورش را نمی‌کنید که چقدر متمایز و پر از شگفتی است. در هر گوشه از این مقصد یک جاذبه غافلگیرکننده و عجیب در انتظارتان هست تا شما را شگفت‌زده کند. بسیاری از پدیده‌های طبیعی زنجان مختص همین شهر هستند و در کمتر جای دیگری نظیرشان را پیدا می‌کنید. تپه‌های آلا داغ لار که بیشتر شبیه تابلوهای نقاشی با مناظر سحرانگیز طبیعی هستند یک نمونه از این پدیده‌ها هستند. غارهایی که در دل کوه کنده شده‌اند، دشت‌های وسیع با آبشارها و دریاچه‌های دیدنی طبیعت این شهر را به یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشور تبدیل کرده است.

نمونه دیگری از شگفتی‌های زنجان را می‌توان موزه مردان نمکی دانست که مومیایی‌های داخل آن هر بیننده‌ای را به تعجب وا می‌دارد. بعلاوه زنجان به واسطه پیشینه تاریخی طولانی که به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که بیشترشان در شمار فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. گنبد سلطانیه نمونه بارز این دسته از جاذبه‌ها است. اگر به دنبال یک مقصد شگفت‌انگیز برای فرار از روزهای گرم تابستان هستید بهتر است بدانید هوای زنجان رد این فصل درست مثل بهار می‌ماند و بهترین فرصت برای سفر به این مقصد همین فصل است.

مالدیو: مقصدی ایده‌آل برای جزیره‌گردی

مالدیو یک کشور جزیره‌ای است که در قاره آسیا و بر روی اقیانوس هند قرار گرفته است. این کشور با دارا بودن بیش از ۱۲۰۰ جزیره بزرگ و کوچک یک مجمع الجزایر کم‌نظیر را تشکیل داده است که به قدری جذاب هستند که عنوان محیط زیست جهانی را از سوی یونسکو به خود اختصاص داده‌اند. جذابیت‌ جزایر مالدیو به اندازه‌ای است که این کشور را به گزینه‌ای پرطرف‌دار برای سفرهای رمانتیک مانند ماه عسل تبدیل کرده است. تجربه سفر به مالدیو شامل قایق‌سواری برای تردد بین جزایر مختلف در طول روز، پرسه زنی در سواحل مرجانی با چشم‌اندازهای جادویی، تماشای منظره سواحل شب‌تاب در طول تاریکی شب و انجام تفریحات آبی خاطره‌انگیز نظیر عکاسی در حین غواصی زیر آب و رفتن به اعماق اقیانوس هند با زیردریایی‌ها است.

جزایر این کشور را می‌توان به جزایر جنوبی و شمالی دسته‌بندی کرد که جزایر جنوبی بیشتر برای سفرهای فوق‌العاده لوکس است در مقابل جزایر شمالی طرف‌داران بیشتری دارد و تعداد گردشگران بیشتری هم دارند. جای هیچ نگرانی برای شرایط اخذ ویزا و یا اقدامات اداری برای گرفتن ویزای مالدیو نیست زیرا گردشگران ایرانی بعد از ورود به این کشور می‌توانند ویزای فرودگاهی دریافت کنند که تا ۳۰ روز اعتبار دارد. تنها نکته چالش‌برانگیز سفر انتخاب زمان مناسب و دوره‌ای است که خبری از رگبار و باران در مالدیو نباشد. در مجموع به نظر می‌رسد که آب و هوای مالدیو در زمستان معتدل و میزان بارش‌ها به شدت کم است.

۵ مقصد شگفت‌انگیز برای سفری فراموش نشدنی

کلام آخر

در این مطلب ۵ مقصد شگفت‌انگیز برای سفری فراموش نشدنی را به شما معرفی کردیم تا اگر می‌خواهید در مناسبت‌ها و موقعیت‌های خاص زندگی‌تان راهی سفر شوید و به دنبال یک مقصد خاص با فضایی خاطره‌انگیز هستید بتوانید از میان این گزینه‌ها دست به انتخاب بزنید. با این وجود نباید فراموش کرد که سفر به هر مقصدی می‌تواند یک تجربه تازه و خاطره‌ای به‌یادماندنی باشد و تنها شرط آن هم این است که از قبل کمی اطلاعات کلی درباره آن داشته باشید و برای سفر به آن برنامه‌ریزی کرده باشید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha