۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85412898
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تولید سلاح لیزری در تایوان برای مقابله با تهاجم ادعایی چین

تهران- ایرنا- بر اساس گزارش نشریه نظامی «دیفنس پست»، تایوان در راستای تقویت نیروی دفاعی خود به علت نگرانی از تهاجم ادعایی چین، در حال تولید یک سلاح لیزری به قدرت ۵۰ کیلو وات برای مقابله با موشک‌ها و پهپادها است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای «دیفنس پست» گزارش داد که موسسه ملی علوم و فناوری چانگ-شان در حال توسعه یک سلاح لیزری با چنین قابلیت‌هایی است که می‌توان بر روی خودروهای زرهی CM-۳۲ برای تحرک و برد بیشتر نصب کرد.

به گفته یک مقام دفاعی تایوان که نامش فاش نشده، این سلاح دارای توان کافی برای پشتیبانی از کاربردهای مختلف جنگی خواهد بود.

طبق گزارش‌ها، سال گذشته این موسسه تایوانی یک نمونه اولیه از سلاح لیزری نصب شده روی خودرو تولید کرد. پیش‌بینی می‌شود یک نمونه اولیه با قدرت کامل تا پایان سال جاری برای آزمایش و نمایش عرضه شود.

این مقام آگاه گفت که با توجه به افزایش تنش‌ها با چین، موسسه چانگ-شان امید دارد ارتش تایوان به سرعت به این سامانه دست پیدا کند.

بر اساس این گزارش، تایوان قرار است این سلاح لیزری را با همکاری «دوستان بین‌المللی» انجام دهد درحالیکه به نام کشور خاصی اشاره نشده است. آمریکا کمک‌های نظامی هنگفتی را به تایوان ارائه داده است و به نظر واشنگتن می‌تواند یکی از حامیان تایپه در تولید این سامانه باشد.

پس از بررسی کاربردهای رزمی این سلاح لیزری، موسسه علوم و فناوری تایوان دریافت که این سیستم می‌تواند در برابر پهپادهای «وینگ لونگ» چین و همچنین راکت‌ها و موشک‌ها موثر باشد.

دیفنس پست به نقل از یک تحلیلگر دفاعی نوشت که سلاح‌های لیزری می‌تواند با بالون‌های چینی نیز مقابله کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha