۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85414016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت‌های آموزشی در هلال احمر توسعه می‌یابد

زنجان - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: بخشی قابل توجهی از خسارت‌ها در حوادث ناشی از ضعف آموزش است از این رو همه بسترها برای توسعه فعالیت‌های آموزشی در هلال احمر فراهم می‌‎شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوب سلیمانی روز یکشنبه در آیین افتتاح اتاق اتاق نمادرس و اتاق آماده عملیات تیم های سحر، افزود: امروز هر چقدر آموزش را در سطح جامعه گسترش بدهیم،‌ به همان میران نیز تاب آوری جامعه در برابر حوادث بالا می رود و خسارت ها کاهش می یابد.

وی ادامه داد: باید آموزش ها را از سطح دانش آموزان و مدارس شروع کنیم که کار بزرگ و اثرگذاری است و توسعه و تقویت آموزش های هلال احمر را در پی دارد.

سلیمانی گفت: امروز نیازمند آموزش های حرفه ای،‌ پیشرفته و بروز هستیم و تلاش ما این است با بومی سازی آموزش های امداد و نجات برای افزایش توانایی جامعه اقدام کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: امیدواریم روزی جمعیت هلال احمر ایران به موقعیتی برسد که تمام توانش را در جهت خدمت به مردم و بشریت معطوف کند چون امروز برخلاف کنفوانسیون های بین المللی هیچ دادرسی برای مردم مظلوم غزه نیست.

در ادامه این مراسم، اتاق نمادرس (نخستین مدرسه انسان دوستی در متاورس) توسط دبیر کل افتتاح و هلال احمر زنجان مجهز به مدرسه واقعیت مجازی شد.

در اتاق مجازی نمادرس با استفاده از عینک های سه بعدی واقعیت مجازی (VR)، دانش آموزان در شرایطی شبیه سیل یا زلزله واقعی قرار می‌گیرند و نحوه رویارویی با حوادث و مخاطرات از جمله پناهگیری و خروج اضطراری با رویکرد مانور زلزله و یا سیلاب را آموزش می‌بینند.

بازدید از پروژه عمرانی ابهر، افتتاح اتاق متاورس، اتاق آماده عملیات تیم های سحر، توزیع بسته های معیشتی ، افتتاح دستگاه تصفیه آب ۱۰ هزار لیتری، بازدید از روند ارائه خدمات سلامت رایگان، دیدار با خانواده شهدا، جلسه شورای مدیران و افتتاح مدرسه امداد و نجات پایگاه شمالغرب از برنامه های سفر یک روزه دبیر کل به زنجان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha