۱۱۷ بقعه خراسان‌رضوی آماده اجرای طرح «آرامش بهاری» است

مشهد-ایرنا-مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» از ۲۲ اسفندماه امسال تا ۲۳ فروردین‌ماه سال آینده در ۱۱۷ بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده روز یکشنبه در آیین آغاز طرح آرامش بهاری افزود: هر ساله در ایام نوروز و آغاز سال نو، بسیاری از زائران و مجاوران به زیارت آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه مشرف می شوند و سال خود را در جوار این اماکن مقدس آغاز می کنند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ روحانی در بقاع متبرکه ویژه در قالب طرح آرامش بهاری بیان کرد: برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه، برپایی ویژه برنامه قرار دوازدهم در بقاع متبرکه همزمان با ۱۲ فروردین، برپایی بیش از ۴۵ خیمه و غرفه معرفت با عناوینی همچون کودک و نوجوان، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و عفاف و حجاب از برنامه های طرح مزبور است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: تهیه و توزیع محصولات فرهنگی، برپایی نمایشگاه در موضوعات ایثار و شهادت، خانواده، جنگ نرم، چند رسانه ای، برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت روزانه در بقاع متبرکه و خیمه های معرفت، برگزاری مراسمات مذهبی و انقلابی و مراسم تحویل سال نو، برگزاری بیش از هزار سخنرانی، بیان احکام و برگزاری مراسم ادعیه از دیگر برنامه های بقاع متبرکه در طرح آرامش بهاری است.

وی از اسکان زائران در بقاع متبرکه و اماکن موقوفه همچون حسینیه ها خبر داد و افزود: پذیرایی و اطعام زائرین در بقاع متبرکه، ارائه خدمات سلامت به زائرین در ایستگاه های سلامت مستقر در بقاع متبرکه از جمله برنامه های رفاهی در این زمینه است.

برنامه های طرح ضیافت الهی

حجت الاسلام احمدزاده در خصوص برنامه های طرح «ضیافت الهی» بیان کرد: تشکیل قرارگاه ویژه برنامه های ضیافت الهی و آرامش بهاری، غبارروبی و آماده سازی فضای بقعه، آماده سازی مکان خیمه‌های معرفت، هماهنگی با سرگروههای تبلیغی برای درخواست مبلغان متخصص برای بخش‌های مختلف خیمه‌های معرفت شامل غرفه کودک، کارشناس چندرسانه ای و تربیت فرزند، نصب ادعیه روزانه و اعمال مشترک ماه مبارک رمضان در بقاع مجری طرح و جمع آوری تبلیغات آرامش بهاری از جمله برنامه های اجرایی این طرح است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: فعالیتهای عبادی و تبلیغی، برپایی نماز جماعت در ۵۰ بقعه متبرکه، سخنرانی و بیان احکام شرعی، برگزاری مراسم قرائت دعای «افتتاح» و یا دعای «ابوحمزه ثمالی» در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم مناجات خوانی با حضور مداحان شاخص در بقاع متبرکه از دیگر فعالیت‌ها در طرح ضیافت الهی است.

وی با اشاره به فعالیتهای قرآنی بقاع متبرکه در عید نوروز گفت: برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، برنامه ریزی برای برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم، جلسات ترتیل‌خوانی، اجرای مراسم جزء خوانی و محافل انس با حضور قاریان بین‌المللیِ، کشوری و استانی در بیش از ۳۵ بقعه متبرکه اجرای برنامه‌های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی از فعالیت های قرآنی در این ایام است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی افزود: برپایی سفره های افطاری ساده، برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی، گفتمان‌های دینی، برپایی غرفه مشاوره و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ویژه برنامه "خدیجه مادر امت" ، جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و مراسم شب‌های قدر از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha