مراکز خدمات جامع سلامت روستاییان هرمزگان تحت نظارت الکترونیکی قرار گرفت

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، از نظارت و ارزیابی ۱۴۹ مرکز خدمات جامع سلامت روستاییان در سطح استان با کمک نرم‌افزارها و شیوه‌های الکترونیکی جدید و تخصصی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بیمه سلامت هرمزگان، دکتر علی علیزاده روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: از مزایای پایش الکترونیک مراکز خدمات جامع سلامت روستایی حضور فیزیکی بازرس و کارشناس در محل هر مرکز است که عملکرد واقعی پزشک و تیم سلامت و همچنین میزان کیفیت خدمات پیشگیری بهداشتی درمانی ارائه شده به بیمه شدگان ساکن در مناطق سطح یک استان (حتی مناطق سخت گذر) سنجیده می‌شود تا موارد و مشکلاتی که نیاز به اقدام فوری دارند، به سرعت اصلاح شوند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته پایش و ارزیابی عملکرد مراکز خدمات جامع سلامت روستایی کاغذی انجام می‌شد و بعد از تکمیل فرم‌های کاغذی، ثبت اطلاعات در محل اداره‌کل از طریق سامانه انجام می‌گرفت، اما در حال حاضر در راستای ادامه اجرای طرح دولت الکترونیک، ثبت پایش الکترونیک مراکز جامع سلامت روستایی طبق موقعیت مکانی در محل بازدید ماهیانه انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴۹ مرکز درمانی روستایی در استان وجود دارد که با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، عملکرد پزشکان، ماما، دندانپزشک و همچنین خود مراکز خدمات جامع روستایی از لحاظ تجهیزات موجود، آزمایشگاه، رادیولوژی و غیره مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در همایش مسئولان واحد سلامت خانواده و نظام ارجاع که هفته گذشته برگزار شد، اداره بیمه سلامت هرمزگان در شاخص ثبت پایش‌های الکترونیک مراکز خدمات جامع سلامت روستایی به‌عنوان یکی از پنج استان برتر کشور انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha