اعلام تقویم کشتی ایران در سال المپیک

تهران- ایرنا- فدراسیون کشتی با اعلام برنامه‌های این فدراسیون در سال ۱۴۰۳، میزبانان جام تختی را در ۲ رشته فرنگی و آزاد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، فدراسیون کشتی تقویم مسابقات سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد که در مهمترین رویدادها استان خوزستان به عنوان میزبان جام تختی در کشتی فرنگی معرفی شد. این مسابقات روزهای پنجم تا هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود. البته هنوز شهر میزبان رقابت‌ها انتخاب نشده اما به نظر می‌رسد با توجه به رشد کشتی فرنگی در شهرستان ایذه، این شهر یا اندیمشک به عنوان میزبان نهایی جام تختی انتخاب شوند.

در سال ۱۴۰۳ همچنین استان فارس به عنوان میزبان جام تختی کشتی آزاد انتخاب شد. این رقابت‌ها روزهای ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت در شهر لارستان برگزار خواهد شد.

رقابت‌های بین‌المللی جام عبدالله موحد در بابلسر، رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد در کردستان، رقابت‌های بین‌المللی جام علی‌آبادی در اردبیل و رقابت‌های قهرمانی کشور در رده سنی نونهالان از دیگر تورنمنت‌های معتبر سال ۱۴۰۳ به شمار می‌رود. این رقابت‌ها پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود.

در چند سال گذشته رقابت‌های بین‌المللی جام تختی یکی از مراحل انتخابی تیم ملی بود اما با تصمیم فدراسیون و کادر فنی این جام از چرخه حذف شده تا در سال المپیک فشار کمتری به بدن گوش‌شکسته‌ها وارد شود.

کشتی ایران چهار سهمیه در رشته فرنگی و سه سهمیه در آزاد برای حضور در المپیک کسب کرده است. نمایندگان ایران برای پنج سهمیه دیگر اواخر فروردین در رقابت‌های گزینشی قاره کهن به میدان خواهند رفت. این مسابقات در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

براساس چرخه انتخابی تیم ملی حضور امین میرزازاده، امیرحسین زارع، رحمان عموزاد خلیلی و هادی ساروی برای حضور در پاریس قطعی شده است.

پس از پایان المپیک نیز رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور در ۲ رشته آزاد و فرنگی برگزار خواهد شد که زمان آن هنوز مشخص نیست. این رقابت‌ها در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

تقویم کشتی ایران در سال المپیک

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha