اهمیت پرداخت زکات به مردم تبیین شود

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، با اشاره به اینکه فلسفه و اهمیت پرداخت زکات به مردم باید تبیین شود، گفت: در این راستا مودیان و مراکز نیکوکاری باید با همدلی مردم را برای ادای این فریضه الهی تشویق کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسن هرمز روز دوشنبه در نشست شورای زکات هرمزگان افزود: ۱۱ دستگاه اجرایی و فرهنگی در تمام استان‌ها، شهرها و روستاهای کشور در شبکه ملی زکات نقش‌آفرین بوده و براساس آیین نامه‌های قانون‌گذاری آن را در بین مردم تبیین و آگاهی رسانی می‌کنند.

وی، پیشگامی استان هرمزگان در امر زکات را نشانه توجه مردم به این فریضه الهی دانست و بیان کرد: استان هرمزگان در زمینه زراعی رتبه ۱۳، باغی رتبه ۱۰ و شیلات رتبه نخست را در کشور دارد که این نشان می‌دهد هرمزگان در بحث زکات مستحبی فرصت بسیاری خوبی دارد.

این مسوول با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون، پرداخت ۳۶۰ میلیارد زکات در هرمزگان ثبت شده است، گفت: هرمزگان در پرداخت زکات ۲۵ درصد رشد داشته که این میزان زکات جمع‌آوری شده صرف امور نیازمندان شده است.

مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد کشور در ادامه همچنین باتوجه به در آستانه بودن ماه مبارک رمضان و عید فطر، بر راه‌اندازی قرارگاه فطریه و کارگروه زکات در استان هرمزگان تاکید کرد و از مراکز نیکوکاری خواست با همدلی مردم را برای ادای این فریضه تشویق کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha