۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85415505
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد بودجه امسال شهرداری گرمسار محقق شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبر: 85415505
۸۰ درصد بودجه امسال شهرداری گرمسار محقق شد

سمنان - ایرنا - شهردار گرمسار با اشاره به بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ در این نهاد عمومی به میزان ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال، گفت: ۸۰ درصد از این اعتبار تاکنون محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن تلیاری روز دوشنبه در نشست خبری در سالن جلسات شهرداری گرمسار بیان کرد: بودجه پیش بینی شده برای سال آینده ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال است، در حالی که بودجه مصوب امسال ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بود.

وی با با بیان اینکه به دلیل کاهش ساخت و سازها و واریزی دولت در بخش ارزش افزوده تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد از بودجه امسال شهرداری گرمسار محقق شد، افزود: افزایش قیمت مصالح ساختمانی و قیر چالش مهم شهرداری در پیشبرد طرح های عمران و شهرسازی است.

شهردار گرمسار خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته ۱۰۰ تن قیر به ارزش هر تن ۱۷۰ میلیون ریال برای بهسازی معابر شهری خریداری شد.

میدان استاندارد تنها میدان غیراستاندارد در گرمسار است

وی با اشاره به نارضایتی مردم از انسداد میدان استاندارد گرمسار تصریح کرد: میدان استاندارد تنها میدان غیراستاندارد گرمسار است که با توجه به تعداد تصادفات جرحی و فوتی در ۹ ماه گذشته از سال ۱۴۰۲ اصلاح این نقطه حادثه‌خیز به قید فوریت در دستور کار شورای ترافیک شهرستان قرار گرفت.

تلیاری با بیان اینکه اعمال محدودیت ها و طرح های ترافیکی از جمله انسداد معابر و یکطرفه‌سازی با تصویب شورای ترافیک شهرستان انجام می‌شود، گفت: در پیگیری ها و بررسی کارشناسان در شورای ترافیک گرمسار مصوب شد تا میدان استاندارد به طور موقت مسدود شود تا طرحی برای اصلاح این میدان به تصویب این شورا برسد.

وی در باره زمان اجرای این طرح توضیح داد: تا کنون چندین طرح برای اصلاح هندسی میدان استاندارد به شورای ترافیک شهرستان ارائه شد که بر اساس تصویب این شورا بعد از تعطیلات نوروزی یک طرح به صورت موقت برای بهینه سازی این نقطه حادثه‌خیز اجرایی می شود و سپس مطالعات علمی برای اجرای طرح دائمی آغاز می شود.

۸۰ درصد بودجه امسال شهرداری گرمسار محقق شد

شهردار گرمسار با تاکید بر اینکه اجرای طرح دائمی برای بهسازی این میدان نیازمند اعتبار است، گفت: با توجه به محدودیت اعتباری شهرداری مسئولان استان سمنان و شهرستان گرمسار برای تأمین بودجه مورد نیاز همراهی کنند.

شهردار گرمسار از پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر برای بازنگری طرح جامع شهری خبر داد و اضافه کرد: با وجود اینکه پنج سال از عقد قرارداد با وزارت راه و شهرسازی برای بازنگری طرح جامع شهری گذشته، تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده و این در حالی است که بازه زمانی این طرح ۱۰ ساله است و بعد از ۱۰ سال باید مجدد بازنگری انجام شود که بعد از پیگیری های متعدد،دستوری از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان برای تعیین تکلیف بازنگری طرح جامع شهری تا بعد از تعطیلات نوروزی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و نصب نمادهای شهری ویژه نوروز در سال های گذشته توسط شهرداری گرمسار آغاز شد و تمامی نمادها هر ساله بعد از تعطیلات نوروز جمع آوری و در انبار نگهداری می شد، بیان کرد: برخی از نمادها در طول این سال ها آسیب دیده که در حال بازسازی است. نمادهای جدید نیز در حال تکمیل است که به زودی در سطح شهر نصب می شود.

بهره برداری طرح‌های نیمه تمام شهرداری تا پایان سال ۱۴۰۳

وی با اشاره به طرح‌های عمرانی نیمه تمام شهرداری گرمسار که در سال آینده بهره برداری می شود، گفت: پارک آبی آزادگان با اعتباری ۸۱ میلیارد ریال با پیمانکار عقد قرارداد شد و روند اجرایی آن آغاز شده است.

این مسئول از احداث پارک بانوان با عنوان بوستان مادر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: این بوستان کامل محصور است و فضای تفریحی، ورزشی، زمین بازی، رختکن برای آسایش و رفاه بانوان در این بوستان طراحی شده که افتتاح آن در تابستان سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه طرح احداث پارک ورزش و جوانان با اعتبار ۷۶ میلیارد ریال از دیگر طرح های عمرانی نیمه تمام شهرداری گرمسار است، یادآور شد: این طرح ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی آماده بهره برداری خواهد بود.

تلیاری از مطالعه و انعقاد قرارداد با پیمانکار برای اجرای طرح زیرگذر ایمن در محدوده میدان شهید تفضلی خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۱ میلیارد ریال در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است که همزمان با آغاز سال جدید اجرایی خواهد شد.

۸۰ درصد بودجه امسال شهرداری گرمسار محقق شد

وی بیان کرد: اجرای آرشیو الکترونیکی با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال با همکاری سازمان همیاری شهرداری ها محقق شد و اکنون عملیات بایگانی به صورت الکترونیکی انجام می شود و از حالت سنتی خارج شده است.

۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای مشاوره ترافیکی هزینه شده است

رییس شورای اسلامی شهر گرمسار هم در این نشست گفت: شورای ترافیک متشکل از ۱۷ عضو است که تنها ۲ عضو آن از شهرداری و شورای شهر هستند و در واقع جلسات شورای ترافیک به صورت مشورتی برگزار می شود و رییس این شورا فرماندار شهرستان است.

روح الله مطهری زاده با تاکید بر اینکه مردم بیشتر تصمیمات این شورا را در قالب عملکرد شهرداری و شورای شهر می بینند، تصریح کرد: سه طرح برای اصلاح میدان استاندارد از سوی کارشناسان مربوطه به شورای ترافیک شهرستان ارائه شد که با تصمیم نهایی این شورا به زودی یکی از این طرح ها به مرحله اجرا می رسد.

رییس شورای اسلامی شهر گرمسار با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۱۲ میلیارد ریال برای مشاوره ترافیک از سوی شورای شهر و شهرداری هزینه شد، گفت: اجرای طرحی علمی و دقیق برای رفع نواقص میدان استاندارد و بهینه سازی این نقطه در دستور کار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha