۱۲۳ جانباز انفجار تروریستی کرمان زیرپوشش ایثارگری قرار گرفتند
عکس آرشیوی است

کرمان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان شمار شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا را در ۱۳ دی‌ ماه ۹۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۲۳ نفر هم طی ۲ مرحله زیرپوشش جامعه ایثارگری قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا سعید ایرانمنش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت ۲۲ دی ماه روز شهید اظهار کرد: حدود ۳۵۰ نفر دیگر نیز در حادثه ۱۳ دی ماه کرمان مصدوم شدند که باید مراحل قانونی برای تحت پوشش قرار گرفتن آنها طی شود.

وی آمار نهایی شهدا و جانبازان استان کرمان را بعد از انفجار تروریستی گلزار شهدا ۶ هزار و ۶۷۹ نفر اعلام و تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر جانباز در این استان زندگی می کنند که ۱۷۹ نفر از این تعداد جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

یادواره ۳۲ شهید غریب در کرمان برگزار می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به برگزاری یادواره کشوری شهدای غریب طی سال آینده در این استان اشاره کرد و گفت: شهدایی که در اسارت به شهادت رسیده اند را شهدای غریب می نامند.

ایرانمنش افزود: استان کرمان ۳۲ شهید غریب دارد و طبق آمار جوان ترین شهید غریب شهید صادق‌زاده اهل زرند کرمان است.

ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان

اجرای طرح پایش سلامت خانواده شهدا

وی اظهار داشت: ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر با عنوان خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه درمان بنیاد شهید قرار دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: همچنین سه هزار نفر از خانواده شهدای فرهنگی و ایثارگران طی سال گذشته از نظر سلامت پایش شده‌ و حق پرستاری ۳۲۰ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد تایید شده است.

وی از واگذاری ۵۹۰ زمین به ایثارگران و معرفی هزار و ۳۴۰ نفر از این قشر برای دریافت تسهیلات مسکن در استان کرمان طی سال گذشته خبر داد.

ایرانمنش اظهار داشت: همچنین سال گذشته هشت مورد تایید شهادت در استان رقم خورد.

تقدیم هشت شهید سلامت دوران کرونا در کرمان

وی ادامه داد: هشت شهید نیز در استان کرمان در طی دوران شیوع ویروس مهلک کرونا ثبت شده است.

ایرانمنش به بررسی هزار و ۸۸۰ پرونده ایثارگری طی سال قبل در کرمان اشاره و بیان کرد: سال گذشته بانک اطلاعات فرهنگی خانواده شهدا در کرمان به روزرسانی و اشکالات این سیستم رفع شد.

آغاز جز خوانی قرآن کریم از فردا در گلزار شهدا

وی به برگزاری برنامه های مختلف در گلزار شهدای کرمان در ایام سال اشاره کرد و گفت: جزخوانی قرآن کریم نیز از فردا در گلزار شهدای کرمان آغاز می‌ شود.

وی به انجام ۹۰۰ ازدواج در گلزار شهدای کرمان طی چهار سال قبل اشاره کرد و افزود: از ۷۰ کشور برای زیارت مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان آمده‌ اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha