هفت گود پرخطر در شرق تهران ایمن سازی شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبر: 85415866
هفت گود پرخطر در شرق تهران ایمن سازی شد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه هشت تهران از ایمن سازی هفت گود پرخطر در این منطقه شرقی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، فاطمه تنهایی روز سه‌شنبه اظهار کرد: هشت گود پرخطر در این منطقه وجود داشت که هفت مورد آن ایمن سازی شد و تنها گود دنیای نور که بیش از ۱۰ سال در حالت گود باقی مانده تلاش می کنیم تا سال آینده این گود را نیز به عنوان تنها گود پرخطر منطقه ایمن سازی کنیم.

وی درخصوص طرح نوماند (تفکیک زباله خشک) نیز گفت: از ابتدای شروع طرح نوماند که حدود سه ماه از اجرای آن گذشته از درب ۳۰۵ منزل بیش از سه هزار کیلو زباله خشک را جمع آوری کرده ایم.

تنهایی ادامه داد: در موضوع پسماند در سه ناحیه منطقه یک پیمانکار مشترک کار می کند که در حال حاضر با ۹۲ درصد انجام رفت و روب، رتبه دوم شهر تهران را بعد از منطقه ۱۳ در اختیار داریم.

به گفته شهردار منطقه هشت، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مخزن زباله در این منطقه هست که سعی شده نوسازی مخازن را در دستور کار داشته باشیم که بر این اساس همسطح سازی مخازن را شروع و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۳ در کنار تبدیل نهر به کانیو، همسطح سازی مخازن را نیز داشته باشیم.

تنهایی درخصوص وضعیت ساختمان‌ های نا ایمن در این منطقه افزود: خوشبختانه ساختمان ناایمن با وضعیت بحرانی در منطقه نداریم شاید ساختمانی وجود داشته باشد که از نظر استانداردهای آتش‌نشانی متناسب نباشد اما ساختمان ناایمن در حالت قرمز و نارنجی نداریم.

شهردار منطقه هشت درخصوص طرح‌های شاخص سال آینده نیز گفت: چند سالی بود که در خصوص موضوع پیاده روسازی خیابان آیت حد فاصل میدان نبوت تا بزرگراه شهید سلیمانی به طول ۵۰۰ متر، مجوزهای لازم را کسب کرده بودیم تا آن را شبیه به فضای سپهسالار در آوریم که تأییدیه‌های اجرای این طرح کسب نشد اما با این حال طرح بازسازی کف پوش پیاده راه، مبلمان شهری، پایه‌های نوری و رنگ آمیزی جداول‌ را در نظر گرفتیم.

هفت گود پرخطر در شرق تهران ایمن سازی شد

به گفته وی، همچنین تصمیم داریم که در میدان تسلیحات یک کار شاخص هنری متناسب با فضای فرهنگی و مذهبی انجام دهیم و فضایی را در اختیار معتمدین و هیات‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی قرار خواهیم داد و در میدان قمر بنی هاشم نیز اقدامات ترافیکی ویژه‌ای برای روان سازی ترافیکی آن انجام می‌شود.

تنهایی در خصوص طرح های عمرانی منطقه نیز گفت: طرح دور برگردان شهید ثانی به دلیل عدم اخذ تاییدیه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک و حفظ درختانی که در محدوده وجود دارند، فعلا قابل انجام نیست مقرر شده است تا در سال آینده مسیری از ایستگاه آتش نشانی کرمان به باغ موزه مینیاتور و بوستان تمدن باز شود تا این بوستان از بن‌بست خارج شود.

وی ادامه داد: اقدامات مربوط به احداث دور برگردان غیر همسطح شهید باقری با همکاری سازمان مهندسی و عمران شهر تهران انجام شده و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد همچنین ایستگاه خط اتوبوس بی آرتی فدک را که به واسطه اجرای طرح خیالستان از دست داده بودیم دوباره احداث کردیم.

تنهایی با اشاره به احداث تصفیه‌خانه و مخزن ۱۱۰۰ متر مکعبی مسیل باختر در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری تهران با وزارت نیرو داشته مجوز برداشت ۵۴۰ هزار متر مربع از روان آب‌های مسیل باختر میسر شده همچنین پیش بینی شده در سال برای آبیاری فضای سبز یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب روان آب از مسل باختر برداشت شود که آبیاری ۲۷ هکتار از فضای سبز، ۱۷۱ هکتاری منطقه، توسط این مخزن پوشش داده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha