نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/افزایش ۲۴ درصدی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ودومین روز از اسفند به فعالیت واحدهای کشیک پزشکی قانونی در تعطیلات نوروز، اهدای خون در ماه مبارک رمضان، افزایش ۲۴ درصدی حوادث چهارشنبه‌سوری، تعیین تکلیف پرونده‌های مهم اقتصادی،مشارکت بیش از ۱۴۱ هزار پزشک در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک و طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

چهارشنبه آخر سال؛ ورود افراد به مناطق حفاظت شده ممنوع

سازمان حفاظت محیط‌زیست در شیوه‌نامه‌ای، ورود افراد را به مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این سازمان، یک روز قبل از شب چهارشنبه سوری را ممنوع اعلام کرده است تا طبیعت و حیات وحش آن مناطق دچار آسیب نشود.

«زردی من از تو ، سرخی تو از من»، شعر معروفی است که برای دهه پنجاه و شصتی‌ها آشنا است؛ شعری که در شب چهارشنبه سوری هنگام پریدن از روی آتشی که در حیاط خانه یا کوچه به وسیله کاه و کُلِش (ساقه باقیمانده برنج یا گندم) برپا شده توسط اهالی خانه خوانده می‌شد البته به نظر می‌رسد که دیگر باید فعل گذشته را برای آن به کار برد و گفت «خوانده می‌شد» چون نسل جدید هیچ آشنایی با این هشت کلمه ندارد و درکی از حسی که نسل‌های قبلی از چهارشنبه سوری می‌گرفتند، احساس نمی‌کنند چون در سال‌های اخیر این شب زیبا بیشتر شبیه میدان جنگ است تا محفلی برای دورهمی خانواده و تعریف خاطرات.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق


واحدهای کشیک پزشکی قانونی در تعطیلات نوروز فعال است

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: با توجه به اینکه خدمات پزشکی قانونی قابل تعطیل شدن نیست و مردم در صورت بروز حادثه یا آسیب به خدمات این سازمان نیاز دارند، واحدهای کشیک پزشکی قانونی در ایام نوروز در سراسر کشور فعال هستند.

پزشکی قانونی با بیش از ۴۰ نوع خدمت در بخش های تخصصی، در تعطیلات نوروز با برپایی واحدهای کشیک در خدمت مردم و مراجعان است تا در صورت نیاز، هموطنان به خدمات این سازمان دسترسی داشته باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

«مثبت ماه»؛ پویشی برای بر آوردن آرزوی‌های مددجویان بهزیستی

سازمان بهزیستی کشور تلاش دارد در ماه مبارک رمضان با مشارکت مردم عزیز کشورمان به آرزوهای جامعه هدف سازمان بهزیستی با پویش «مثبت ماه» جامه عمل بپوشاند.

امسال پویش «مثبت ماه» با هدف معرفی افرادی که در میان تاریکی های زندگی چراغی افراشته و یا راهی ساخته اند و به منظور بر آوردن آرزوی های جامعه هدف سازمان بهزیستی در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

چهارشنبه آخر سال خطرناک نیست، اگر توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرید

معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضمن تشریح توصیه‌های ایمنی در مراسم چهارشنبه سوری، از هموطنان خواست تا به منظور حفظ جان و سلامتی خود، فرزندان، خانواده، همسایگان و همشهریانشان، به این توصیه‌ها عمل کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

پویش بهار در بهار اهدای خون

پویشی با عنوان «فرشتگان رمضان» به مناسبت تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن با آغاز ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ ذخایر خون در ایام پایان سال و آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن اعلام این مطلب گفت: این پویش از سه شنبه ۲۲ اسفند ماه سال جاری مصادف با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

افزایش ۲۴ درصدی حوادث چهارشنبه سوری

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: از اول اسفند تا کنون ۴۲۴ نفر در حوادث مرتبط به چهارشنبه آخرسال مصدوم شده‌اند که در مقایسه با ۳۴۳ نفر در مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ درصد افزایش یافته است.

جعفر میعادفر در گفت و گوی برنامه تلویزیونی افزود: در طول ۲۱ روز گذشته ۳۷ نفر دچار قطع عضو شده اند در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ نفر قطع عضو شدند که ۳۸ درصد افزایش یافته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

تعیین تکلیف پرونده‌های مهم اقتصادی/ پرونده کروز آماده صدور رای است

سخنگوی قوه قضاییه تعیین تکلیف پرونده‌های مهم در حوزه مفاسد اقتصادی را از مهمترین اقدامات این قوه در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: پرونده شرکت کروز نیز آماده صدور رای است.

مسعود ستایشی در آخرین نشست خبری در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: ایام مبارک ماه رحمت، برکت و مغفرت الهی؛ ماه استغفار، توبه و ماه روزه و امساک از لذایذ دنیوی برای چشیدن سفره نعمات بی پایان معنوی و الهی را به همه ملل مسلمان و به‌ویژه ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

- رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح تشدید برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه در سراسر کشور خبر داد.

سردار "حسین رحیمی" با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه، بیان داشت: این طرح در ۳۴ روز گذشته در سطح کشور به مرحله اجرا در آمده و از ۱۴ هزار و ۸۰۸ واحد صنفی بازدید شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

با هرگونه رفتاری که موجب مزاحمت برای مردم باشد، برخورد می‌کنیم

- فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای به قانون شکنان در شب چهارشنبه آخر سال هشدار داد و اعلام کرد که با هرگونه رفتاری که موجب مزاحمت برای مردم باشد، برخورد خواهد کرد.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی با توجه نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره با نگاهی جامعه محور، فرهنگ دوست و مردمی سعی دارد تا از آسیب ها و حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال کاسته و با مشارکت همه شهروندان محترم و قانونمدار، مهمترین و اصلی ترین وظیفه خود را که همانا استقرار نظم و امنیت است، به بهترین شکل به انجام برساند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در واکنش به گزارش غیرموثق، غیرحقوقی، مغرضانه و سیاسی هیأت به‌ اصطلاح حقیقت‌یاب، نظرات جمهوری اسلامی ایران را در پاسخ به این گزارش منتشر و اعلام کرد: گزارش این هیات کاملا فاقد وجاهت قانونی و حقوقی بوده و از اعتبار خارج می باشد و جمهوری اسلامی ایران کاملاً آن را رد می نماید.

نظرات جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به گزارش غیرموثق، غیرحقوقی و سیاسی هیأت به‌اصطلاح حقیقت یاب و ادعاهای مطروحه علیه کشورمان، در دو بخش خلاصه نظرات و اهم ایرادات محتوایی و تناقضات گزارش، از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تهیه و منتشر شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

نخستین فراخوان طراحی پوستر به مناسبت بزرگداشت هفته ازدواج منتشر شد

مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان از انتشار نخستین فراخوان طراحی پوستر به مناسبت بزرگداشت هفته ازدواج خبر داد و گفت: شعار و هدف هفته ازدواج ،ازدواج آسان و آسمانی و از بین بردن رسومات دست و پا گیر است.

حجت الاسلام مهدی متقی فر در آیین رونمایی از پوستر اظهار داشت: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان هر سال در هفته ازدواج هم‌زمان با سالروز ازدواج حضرت امیر و حضرت زهرا برنامه های مفصلی برگزار می کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

مشارکت بیش از ۱۴۱ هزار پزشک در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک

معاون مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران از مشارکت بیش از صد و چهل و یک هزار پزشک در نسخه‌نویسی الکترونیکی خبر داد و گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته نسخه‌نویسی الکترونیکی ۳۰ درصد رشد داشته است .

امیرحسین حبیبیان افزود: از ابتدای شروع نسخه نویسی الکترونیکی حدود ۲۷۶ میلیون نسخه تجویزی الکترونیکی صادر شده و از سال ۱۴۰۰ تا کنون نیز روند رشد قابل قبولی را داشته است، به طوری که در سال جاری نسبت به سال گذشته نسخه نویسی الکترونیکی ۳۰ درصد رشد داشته است .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

برگزاری آزمون‌های «شبه نهایی» در دهه آخر فروردین/تصمیم‌گیری امتحانات خارج از کشور

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در دهه آخر فروردین آزمون‌های شبه نهایی به صورت هماهنگ کشوری طراحی و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

محسن زارعی از برگزاری ششمین جلسه ستاد عالی آزمون ها با حضور روسای کارگروه‌های ۶ گانه خبر داد و افزود: در این نشست، در خصوص برگزاری آزمون های شبه نهایی تصمیم گیری شد و مقرر شد در دهه آخر فروردین ماه آزمون های شبه نهایی به صورت هماهنگ کشوری طراحی صورت گیرد و به صورت همزمان در سراسر کشور با محوریت دبیرخانه های راهبردی کشوری با ۴ عنوان درسی ؛ ۲درس تخصصی و ۲ درس عمومی در هر پایه از ۳ پایه دوره دوم متوسطه آزمون برگزار شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

تیشه به ریشه سنت دیرین چهارشنبه سوری/۲۸ فوتی در سال گذشته نتیجه بی‌احتیاطی

چهارشنبه سوری آیینی هزاران ساله و یادگار نیاکان ایرانیان است که درون‌مایه‌ای شاد دارد و سنتی است که با برپایی دورهمی‌های خانوادگی و لحظاتی خوش باید سپری شود اما چه شده است که در سالیان اخیر شاهد آمار فوتی‌ها، مجروحیت‌ها و حتی قطع عضو در این شب هستیم؟.

چهارشنبه‌سوری یکی از کهن‌ترین آیین‌های ایرانی است تا در روزهای پایانی سال که کوله بار سنگین زندگی را به سلامت به سر برده‌ایم؛ برای عبور از خستگی خانه تکانی و دوان دوان کردن های تدارک مقدمات سال نو، لحظاتی خوش را در کنار خانواده سپری کنیم و به بهانه گرامیداشت آخرین چهارشنبه سال دور هم باشیم و با شادی و سلامتی روزهای سال کهنه را به سلامتی و دلخوشی در روزهای امیدوار کننده پیوند دهیم.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۴۱ هزار پزشک/طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق

حمایت از درمان ۲۲۰۰ زوج نابارور در جنوب غرب کشور

معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این بنیاد از ۲ هزار و ۲۰۰ زوج نابارور در جنوب غرب کشور حمایت کرده است.

 عباس نوری‌زاده، معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در توضیح اقدامات این بنیاد در منطقه جنوب غرب کشور گفت: به منظور حمایت از جوانی جمعیت تا به امروز ۲ هزار و ۲۰۴ زوج نابارور در منطقه شش کشوری شامل استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری به بانک عامل معرفی شده‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha