۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85415985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود تجهیزات پزشکی نجات‌بخش به نوار غزه

تهران- ایرنا- کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) خبر داد که رژیم صهیونیستی از ورود کمک های ضروری و نجات بخش به نوار غزه ممانعت می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از عربی ۲۱، «فیلیپ لازارینی» اعلام کرد که اشغالگران مانع از ارسال کمک های حیاتی از جمله دستگاه های تنفس مصنوعی و داروهای بیماران سرطانی به نوار غزه می شوند.

وی به اقدام نیروهای صهیونیست در برگرداندن کامیون حامل تجهیزات پزشکی اشاره کرد که به زعم آنها، استفاده دو منظوره دارد.

لازارینی تاکید کرد که همه ساکنان غزه به کمک های بشردوستانه برای بقا نیاز دارند و کمک های ارسالی بسیار اندک است و محدودیت های شدیدی برای ورود آن وجود دارد.

کمیسر آنروا اضافه کرد: یک محموله کمک حاوی قیچی های مورد استفاده در تجهیزات پزشکی بازگردانیده شد. اکنون قیچی های پزشکی به فهرست طویل مواد ممنوعه اضافه شده که مقامات اسرائیلی آن را دارای استفاده دوگانه می دانند.

وی ادامه داد: این فهرست شامل مواد اساسی و حیات بخش از جمله داروهای بیهوشی، کپسول اکسیژن، دستگاه های تنفس مصنوعی، قرص های تصفیه کننده آب، داروهای سرطانی و لوازم مربوط به زایمان است.

لازارینی بار دیگر تاکید کرد که روند ارسال کمک ها باید تسریع و آسان و مواد ضروری و حیاتی وارد غزه شود.

به گفته وی، زندگی دو میلیون انسان به این کمک ها بستگی دارد و جایی برای وقت کشی وجود ندارد.

این خبر در حالی متتشر می شود که منابع خبری از حملات ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته تا صبح امروز (سه شنبه) به مناطق مختلف نوار غزه و شهادت دست کم ۹ شهروند فلسطینی و زخمی شدن ۳۸ نفر دیگر در حمله به شهروندان فلسطینی منتظر دریافت کمک های انسانی خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز روز گذشته در آخرین آمار خود اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه، تعداد شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، در این مدت ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر از ساکنان غزه نیز به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha