تذکرات اعضای شورا / لزوم تعیین تکلیف املاک شهرداری تا خرابی مترو و پله‌های برقی

تهران بزرگ - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز/سه‌شنبه/ تذکراتی از جمله لزوم تعیین تکلیف املاک شهرداری تهران، خرابی‌های مکرر مترو و پله‌های برقی را خطاب به مجموعه مدیران شهری مطرح کرده و خواستار ارائه توضیحات لازم در این زمینه شدند.

به گزارش ایرنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف املاک شهرداری و اطلاع رسانی در سامانه شفافیت، گفت: برخی نمی‌خواهند موفقیت مدیریت شهری را ببینند اما چه بخواهیم چه نخواهیم در تکمیل پروژه های روی زمین مانده، آسفالت معابر، انعقاد قرارداد خرید واگن، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه ویژه به منابع انسانی، تلاش برای پرداخت مطالبات پیمانکاران، اقدامات خوبی است که صورت گرفته است.

احمد صادقی با بیان اینکه آخرین تذکر بنده در سال جاری درخصوص سامانه شفافیت است، یادآور شد: کارگروه شفافیت تعارض منافع مهندسین ناظر و لیست املاک و اموال حوزه فرهنگی و اجتماعی را در سامانه قرار داده اما مواردی باقی مانده که شامل انتشار اطلاعات املاک شهرداری است.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۹۰۰ ملک در کارگروه بررسی شده و تعداد کمی از این املاک از مسیر قانونی واگذار شده و تعدادی در معاونت اجتماعی و فرهنگی در حال استفاده است و تعدادی نیز در سالهای اخیر به اشخاص تحویل داده شده و ضرورت دارد هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این املاک اقدام شود.

صادقی یادآور شد که مدیریت شهری نتایج را به نمایش بگذارد تا نام شهرداری و شخص شهردار در تابوشکنی انتشار لیست املاک ماندگار شود.

وی گفت: طراحی شفاف و اتصال برخی سامانه به سامانه شفافیت همچون کمیته سفرها هنوز انجام نشده و سازمان فناوری اطلاعات باید در این خصوص چاره اندیشی کند.

مسوولان مترو پاسخ قانع کننده‌ای در خصوص حوادث اخیر بدهند

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم در تذکر پیش از دستور خود در خصوص حوادث و خرابی‌های مترو اظهار کرد: تقریبا تذکرات ما در این زمینه تکراری شده و هر جلسه گفته می‌شود، انتظار ما این است که مسوولان مترو و شهرداری پاسخ‌های قانع کننده‌ای به شورای شهر بدهند تا هم مردم و هم شورا از این دل نگرانی در بیایند

سید جعفر تشکری هاشمی در خصوص حادثه شب گذشته در خط ۲ مترو تهران گفت: ساعت ۱۰ شب گذشته حد فاصل ایستگاه سرسبز و علم و صنعت یک رام قطار از ریل خارج شد و برای مدت طولانی مردم گرفتار شدند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه مشکلات مترو یک شبه و یک ساعته قابل رفع نیستند، گفت: اما پاسخگویی و اطلاع رسانی به موقع و اقدامات پیشگیرانه می‌تواند نتیجه بخش باشد همه حوادث ناشی از فرسودگی و نقص فنی نیستند و گاهی خطاهای انسانی نیز به این مشکلات افزوده می‌شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه درست است حادثه در تمامی متروها پیش می‌آید اما جلوگیری از تکرار آن مهم است، گفت: تکرار حادثه می‌تواند نگرانی‌های بیشتری را ایجاد کند و تقاضای من این است معاون حمل و نقل برای رفع نگرانی‌ها و بیان برنامه‌هایی که برای رفع مشکلات دارد، توضیحات لازم را ارائه کند.

وی با اشاره به وضعیت معابر و سرویس‌های خدماتی که در روزهای پایانی سال ارائه می‌شود، بیان کرد: ترددها در روزهای پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان بیشتر شده اما ناکارآمدی سرویس‌های حمل و نقلی و تاکسی‌های اینترنتی منجر به چالش‌های بسیار زیادی برای شهروندان شده است.

به گفته وی، گزارش‌های مردمی رسیده که آنها حتی تا بیش از یک ساعت نیز نتوانسته‌اند از حمل و نقل اینترنتی استفاده کنند و امیدوار هستیم با توجه به وظایف، شهرداری تهران نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی را در دست بگیرد.

انتقاد از خرابی پله برقی

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورا نیز با اشاره به خرابی پله برقی پل عابر پیاده مجاور بیمارستان بوعلی، یادآور شد: هر ۲ سمت این پله خراب است و شهروندان به سختی از این پله‌ها عبور می‌کنند البته چاره‌ای جز تردد از مسیر پل هم نیست.

مهدی اقراریان ادامه داد: بنده هفتاد و سومین تذکر خود را بطور مشخص خطاب به شهردار تهران اعلام می‌کنم؛ به نظر می‌رسد تذکرات اعضا به ایشان منتقل نمی‌شود.

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز شورا با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر ۶۲ مجموعه ورزشی که به تعطیلی کشیده بود، به چرخه خدمات‌رسانی بازگشته است، گفت: انتظار می‌رود با افزایش اعتبارات ورزشی و تعرفه‌ها در این بخش، خدمات با کیفیت تری به شهروندان ارائه شود و مردم تلاش مدیریت شهری را به وضوح احساس کنند.

زهرا شمس احسان در دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم ارتقای کیفیت خدمات ورزشی در مجموعه‌های تحت پوشش شهرداری، اظهار کرد: با توجه به افزایش اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای در بخش ورزشی مناطق ۲۲ گانه و شرکت‌ها و سازمان‌ها، تصویب طرح ساماندهی مجموعه‌های ورزشی تحت پوشش (که هنوز عملیاتی نشده) و حمایت‌های مادی و معنوی، ۶۲ مجموعه ورزشی که به تعطیلی کشیده بود، به چرخه خدمات رسانی بازگشت.

شمس احسان با بیان اینکه ۳۷ مجموعه ورزشی فرامنطقه ای به ویژه مجموعه‌های چند منظوره شامل مجموعه خادم، هادی ساعی، جانبازان، متوسلیان، ولیعصر، شهیدان اسماعیلی، شهید مدرس و آریا باید توسط سازمان ورزش مورد بازسازی و نوسازی قرار بگیرد، گفت: این مجموعه‌ها باید تا پیش از شروع تابستان در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

معاون شهردار: تذکرات جنبه سازندگی داشته باشد

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در پاسخ به تذکرات مطرح شده پشت تریبون رفت و تاکید بر اینکه نرسیدن تذکرات شورا به معاونین و شهردار صحت ندارد، گفت: اگر جنبه سازندگی تذکرات در نظر گرفته شود، تذکرات با ادبیات دیگری مطرح خواهد شد.

مجید باقری با بیان اینکه احساس می کنیم ظلم بزرگی اتفاق می‌افتد و سکوت در برابر آن جایز نیست، اظهار کرد: تمام کسانی که در شورا هستند در مورد روحیه جهادی شهردار هیچ تردیدی ندارند و در مورد ساعت کاری ایشان و پیگیری شان در مورد امور اطلاع دارند.

وی افزود: ۴۴ سازمان و شرکت و ۲۲ منطقه در شهرداری وجود دارد و آیا چنین انتظاری درست است که اگر یک پله برقی خراب باشد، شخص شهردار مشکل را پیگیری کند، وقتی که هشت معاون در شهرداری وجود دارد.

باقری با بیان اینکه به تمام تذکرات اعضای شورا توجه می‌شود، تصریح کرد: فیلمی توسط آقای اقراریان در گروهی منتشر شد و ما موضوع را همان زمان پیگیری کردیم، در فیلم امروز در خصوص خرابی پله برقی مجاور بیمارستان بوعلی نیز معاون خدمات شهری موضوع را پیگیری کرد و وقت خواست تا شخصا در مورد این موضوع توضیح دهد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: مطرح کردن اینکه مدیران شهرداری پاسخگو نیستند، یک ظلم بزرگ است؛ ما توضیح می‌دهیم که سوء استفاده از حق نمایندگی شما نباشد.

تقدیر از شهرداری بابت رفع مشکل جمع آوری آب‌های سطحی

همچنین رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به رفع مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی در کیلومتر ۶ بزرگراه متوسلیان گفت: لازم می‌دانم از تلاش‌های مجموعه شهرداری تقدیر و تشکر کنم.

سوده نجفی با اشاره به مشکل جمع آوری آب های سطحی در کیلومتر ۶ بزرگراه متوسلیان، اظهار کرد: کانالی به منظور جمع آوری آب‌های سطحی در منطقه ۲۱ وجود دارد که از شمال به جنوب در کیلومتر ۶ بزرگراه شهید متوسلیان قرار گرفته تا آب های سطحی واقع در این بزرگراه را به منطقه پایین دستی خود منطقه ۱۸ منتقل کند.

وی ادامه داد: این کانال که در دهه های قبل ایجاد شده بود مشکلاتی را به وجود آورده بود. یکی از این مشکلات عبور یکی از خط لوله‌های انتقال پساب بهشهر و پاکسان که تولیدکننده مواد غذایی روغنی و شوینده هستند، قرار دارد که به علت مشکلات فنی و مستهلک شدن لوله‌های خط انتقال بخشی از پساب شرکت پاکسان به داخل کالورت منتقل می‌شد و از طریق کالورت بعد از عبور از زمین‌های شرکت راه آهن به ضلع شمال بیمارستان شهید فیاض بخش و سپس به خیابان گمرک وارد می‌شد که این موضوع مشکلات زیادی در حوزه سلامت و محیط زیست را برای شهروندان به ویژه پرسنل زحمتکش ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۶ و ساکنین محل به وجود آورده بود.

نجفی گفت: با ورود کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران به این موضوع و پیگیری از طریق معاونت خدمات شهری و اداره کل محیط زیست این مساله خوشبختانه بر طرف شد که لازم می دانم از تلاش‌های شهرداری منطقه ۲۱، اداره کل محیط زیست و توسعه پایداری و معاونت سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران درباره حل این موضوع که تبعات بهداشتی و محیط زیستی داشت تقدیر و تشکر کنم.

وی با اشاره به خرابی پله‌های برقی و همچنین مترو اظهار کرد: زمانی که حمل و نقل عمومی کارآمد نیست مردم چگونه می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؟ از شهردار تهران می خواهیم به وعده‌های خود عمل کند؛ چرا که فرصت زیادی باقی نمانده و امیدواریم در مدت زمان باقی مانده بتوانیم گرهی از مشکلات را باز کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha