۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85416102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ نیروی آتش‌نشان در اصفهان آماده‌باش هستند

اصفهان- ایرنا- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان از آماده‌باش ۲۷ ایستگاه آتش نشانی و ۲۵۰ نفر نیروی آتش‌نشان در شب‌ چهارشنبه آخر سال در این کلانشهر خبر داد.

محمد شریعتی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سازمان آتش نشانی اصفهان از ابتدای اسفند خود را برای حوادث احتمالی مرتبط با چهارشنبه آخر سال آماده کرده است.

شریعتی همچنین با توصیه به مردم برای استفاده نکردن از بالن‌ آرزوها، گفت: استفاده از این بالن‌ها می تواند خطرآفرین باشد.

وی توضیح داد: این بالن‌ها به‌دلیل جنس پلاستیکی و اشتعال سریع در حرکت به سمت آسمان، تولید «اشک شعله» می‌کنند که دمای آن نسبت به سایر موارد آتشی بیشتر است و در هنگام اوج گرفتن بر زمین می‌ریزد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: چکیده این اشک‌های آتش ممکن است موجب آتش‌سوزی درختان، وسایل مستعد آتش سوزی در پشت بام منازل یا برخورد با سیم‌های برق شود و حتی احتمال فرودآمدن آنها در مکان های خطر آفرینی همچون پمپ بنزین وجود دارد.

به گفته وی، پیش از این در مواردی اشک شعله بالن آرزوها بر پشت بام منازل فرود آمده و موجب حریق شده است در حالی‌که ساکنان از وجود آن بی اطلاع بودند.

وی تاکید کرد: بالن آرزوها بر خلاف ظاهر زیبایی که دارد، خطرناک‌ است زیرا زمانیکه به سمت آسمان می‌رود مسیر مشخص و کنترلی برای فرود بر روی زمین ندارد.

به گزارش ایرنا، اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان اعلام کرد که در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته ۹۸ نفر در استان مصدوم شدند؛ از این تعداد ۸۳ نفر مرد و ۱۵ نفر زن و بیشترین مصدومان بین ۱۱ تا ۲۰ سال بودند.

بیشترین نواحی آسیب دیده بدن مصدومان در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته چشم، سر و دست و عمده موارد مصدومیت، سوختگی و بریدگی بود.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha