چرا انتقال مالکیت باشگاه پرسپولیس تصمیم درستی است؟؛ هجمه با ادبیات پوپولیستی

تهران- ایرنا- کسانی که واگذاری باشگاه پرسپولیس را به بهانه‌ای برای حمله به دولت تبدیل کرده‌اند این موضوع را در نظر نگرفتند که پرسپولیس و استقلال به مردم تعلق دارند و میلیون‌ها نفر حامی و هوادار این دو تیم هستند و قطعا اکثریت آنها موافق این انتقال مالکیت هستند.

به گزارش ایرنا، بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشور و صندوق بیمه روستاییان و عشایر، اتفاق مهمی برای این باشگاه پرطرفدار و البته باسابقه است که هفته گذشته رسانه‌ای اشد. باشگاه پرسپولیس پیش از این در اختیار وزارت ورزش و جوانان بود و با توجه به اینکه این وزارتخانه مالکیت باشگاه استقلال را هم بر عهده دارد امکان حضور سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا با مشکل مواجه می‌شد؛ چرا که دو باشگاه نمی‌توانند در اختیار یک مالک باشند.

از زمانی که اعلام شد از این پس مالکیت باشگاه پرسپولیس را سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشور و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بر عهده دارند هجمه‌هایی در برخی رسانه‌ها مطرح شد. هجمه‌هایی که بیشتر از هر چیزی ناشی از جوسازی‌ها و همینطور بی اطلاعی و ندانستن بوده است.

چرا انتقال مالکیت باشگاه پرسپولیس تصمیم درستی است؟؛ هجمه با ادبیات پوپولیستی

اینکه عنوان می‌شود قرار است از پول مردم برای پرسپولیس هزینه شود یک برداشت نادرست است. چرا که قرار است طی برنامه‌ای بلند مدت هم پرسپولیس و هم استقلال به سمت درآمدزایی پیش بروند و در صورت محقق شدن این مسئله می‌توان امیدوار بود در آینده‌ای نزدیک سرخابی‌ها نیازی به بودجه دولت نداشته باشند و حتی درآمدزایی مازاد آنها به حساب صنوق بازنشستگی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واریز شود. بر همین اساس اصلا قرار نیست هزینه‌ای به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشور و صندوق بیمه روستاییان و عشایر تحمیل شود و عنوان کردن هر بحث دیگری به جز این مسئله بازی با افکار عمومی محسوب می شود.

کسانی که واگذاری باشگاه پرسپولیس را به بهانه‌ای برای حمله به دولت تبدیل کرده‌اند این موضوع را در نظر نگرفتند که پرسپولیس و استقلال به مردم تعلق دارند و میلیون‌ها نفر حامی و هوادار این دو تیم هستند و قطعا اکثریت آنها موافق این انتقال مالکیت هستند. چه بسا اینکه اگر استقلال و پرسپولیس نتوانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند تبعات زیادی در پی خواهد داشت و حداقل این تبعات، خلاء شور و هیجان در میان قشر جوان است.

چرا انتقال مالکیت باشگاه پرسپولیس تصمیم درستی است؟؛ هجمه با ادبیات پوپولیستی

ادبیات پوپولیستی که برای نفی انتقال مالکیت باشگاه پرسپولیس استفاده شده آنقدر نخ‌نما است که برای نفی آن می‌توان ده‌ها دلیل مستند آورد. مدام عنوان می‌شود که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به پیشکسوتان واگذار شود. هر چند قرار شده ۱۰ درصد سهام سرخابی ها در اختیار پیشکسوتان این دو باشگاه قرار بگیرد اما مگر پیشکسوتان از چقدر بنیه مالی برای خرید سهام این دو باشگاه و به خصوص پوشش هزینه‌های آنها برخوردارند؟ مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، نیازمند یک سازوکار جدید است و همین که از زیر سایه وزارت ورزش خارج و مالکیت آنها به نهادهای اقتصادی واگذار می‌شود می‌تواند یک قدم رو به جلو باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha