بازسازی سریع اماکن فرهنگی آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان در دستور کار است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازسازی سریع، احیا و راه‌اندازی مجدد اماکن فرهنگی آسیب‌دیده سیل سیستان و بلوچستان در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

یاسر احمدوند در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در خصوص برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح‌های حمایتی این وزارتخانه از هنرمندان سیستان و بلوچستان که در پی سیل اخیر در این استان دچار خسارت‌هایی شدند اظهار داشت: بنا به اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح حمایتی از هنرمندان سیستان و بلوچستان توسط وزارت‌خانه اجرا و به این هنرمندان کمک مالی خواهد شد تا مشکلات معیشتی آنان جبران شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ای برای راه‌اندازی سریع اماکن فرهنگی مانند کتابخانه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان که متحمل خسارت‌هایی شده‌اند، در نظر گرفته شده است.

احمدوند گفت: همه همکاران در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از یک سو و نیز در ستاد وزارتخانه از سوی دیگر، تلاش می کنند تا هر چه زودتر شرایط عادی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان سیل‌زده ایجاد شود.

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رقم حمایتی از هنرمندان سیستان و بلوچستان گفت: در حال برنامه‌ریزی با همکاری صندوق اعتباری هنر هستیم و به زودی اعلام می‌شود.

سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره حمایت‌های صندوق از هنرمندان سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: در بحث سیستان و بلوچستان، نمایندگان وزیر فرهنگ و صندوق به این استان سفر کردند تا از شهرهای سیل زده بازدید کنند تا بیشترین خدمت انجام و مسائل برطرف شود. یکی از استان‌های اصلی ما در حوزه حمایتی، استان سیستان و بلوچستان است. مشاور ویژه وزیر در مناطق محروم با ما در ارتباط هستند و در ضریب‌های حمایتی، ضرایب استان هایی که شرایطی مانند سیستان و بلوچستان دارند بالا است.

وی با بیان این‌که صندوق وابسته به دولت بوده و حمایت‌هایی که ارائه می‌کند، وابسته به آن است‌ گفت: هنرمندان آسیب دیده در سیستان و بلوچستان به زودی شناسایی می شوند و به طور مستقیم یا از طریق ادارات کل و رابطان، مبالغ مختلفی به این هنرمندان کمک می‌شود.امسال ۱۳ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض بویژه برای مناطق محروم پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha