متخصص چشم: بیشترین آسیب‌های چشمی در چهارشنبه آخر سال رخ می‌دهد

مشهد-ایرنا- متخصص چشم پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آسیب شدید چشمی در حوادث چهارشنبه پایان سال، عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد که در این شب خاص بیشترین آمار ثبت می‌شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید محمد شریفی افزود: بهترین کار برای دوری از حوادث چشمی شب چهارشنبه آخر سال، رعایت نکات پیشگیرانه و دوری از آتش و مواد محترقه و منفجره بوده تا که از نعمت بزرگ بینایی محروم نشویم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل بی‌احتیاطی‌های صورت گرفته و عدم توجه به توصیه‌های پزشکان و مسئولان حوزه‌های ایمنی و سلامت، سنت چهارشنبه سوری در چهارشنبه آخر سال به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است.

عضو هیات علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این شب از لحاظ آسیب‌های چشمی باید مراقب باشیم و اینکه از مواد محترقه و منفجره استفاده نکنیم، همچنین باید از مکان‌هایی که از این مواد استفاده می‌کنند به دور باشیم تا که دچار آسیب نشویم.

وی بیان کرد: همچنین برای دیدن آتش هم نگاه کردن از راه دور مورد تاکید است و ما پریدن از روی آتش را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم، چرا که ممکن است موجب آسیب به چشم و پوست شود.

دکتر شریفی با بیان اینکه آسیب جدی به چشم قابل درمان نیست و اگر هم درمان شود آن چشم به حالت اولیه باز نمی‌گردد، خاطر نشان کرد: ما باید مراقب چشمان خود باشیم و قدر نعمت بینایی را که نعمتی الهی بوده بدانیم و با کوچترین غفلت و بی‌احتیاطی خودمان را از این نعمت بزرگ محروم ننماییم.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی افراد موادی مانند اسپری، آب مقطر و غیره را به فرض شنیدن صدای بلند در داخل آتش می‌اندازند، اما از عواقب انجام آن و پرتاب شی های نوک تیز و برنده مانند شیشه و فلزات آگاه نیستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha