بورل خواستار به‌ کارگیری ادبیات تندتری علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه شد

لندن- ایرنا- جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به بحران انسانی در غزه و انتقاد از موانعی که رژیم صهیونیستی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه ایجاد کرده است خواستار به‌کارگیری ادبیات تندتری علیه اقدامات (رژیم) اسرائیل شد.

به گزارش ایرنا، بورل که به نیویورک سفر کرده است، روز سه‌شنبه در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که جنگ در غزه «تنها گوشه‌ای از یک درگیری فوق‌العاده جدی است که تقریباً طی یک قرن گذشته بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در جریان بوده است.»

وی با تکرار موضع اتحادیه اروپا درباره حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود، افزود: ما به همان اندازه قویاً و مکرراً اعلام کرده‌ایم که اقدامات (اسرائیل) باید با احترام کامل به حقوق بین‌الملل بشردوستانه باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به آمار بالای تلفات غیر نظامیان در غزه، گفت: ما اکنون با جمعیتی روبرو هستیم که برای بقای خود می‌جنگند. کمک‌های بشردوستانه باید وارد غزه شود و اتحادیه اروپا تا آنجا که می‌تواند تلاش می‌کند تا آن را ممکن کند اما این یک بحران انسانی ساخته دست بشر است و فاجعه طبیعی نیست.

بورل در ادامه با انتقاد از موانعی که رژیم صهیونیستی در مسیر انتقال کمک‌های امدادی به غزه ایجاد کرده است، افزود: هنگامی که نمونه این اتفاقات در اوکراین را محکوم می‌کنیم، باید از همان کلمات برای آنچه در غزه رخ می‌دهد استفاده کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به نقش آژانس‌های سازمان ملل متحد به‌ عنوان آخرین راه نجات مردم غزه اشاره و تصریح کرد که اتهامات رژیم صهیونیستی علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، باید اثبات شود.

رژیم صهیونیستی ماه پیش شماری از کارکنان آنروا را به مداخله در عملیات «طوفان الاقصی» متهم کرد و در پی آن، ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی، کمک‌های خود را به این نهاد بین‌المللی تعلیق کردند.

بورل گفت: آنروا وجود دارد زیرا پناهندگان فلسطینی وجود دارند. این هدیه به فلسطینی‌ها نیست بلکه پاسخی است به نیازهای آنها. با ناپدید شدن آنروا پناهندگان فلسطینی ناپدید نمی‌شوند.

وی در پایان بر لزوم راه‌حل دو دولتی تاکید کرد و خواستار صدور قطعنامه‌ای توسط شورای امنیت سازمان ملل شد که اجرای این راه‌حل را تائید کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی‌وقفه خود به غزه، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بارتر کرده است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و ۷۲ هزار نفر مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha