هر آنچه باید درباره سرزمین موج های آبی یاسوج بدانید

یاسوج - ایرنا -امسال نخستین سال فعالیت واحد خدماتی سرزمین موج های آبی در شهر یاسوج است به همین علت در این مطلب تلاش شده تا دانستنی های مورد نیاز درباره نحوه فعالیت و نوع خدمات آن برای علاقه مندان به ویژه کودکان و نوجوانان تشریح شود.

به گزارش ایرنا،این واحد خدماتی تنها سرزمین موج های آبی جنوب کشور محسوب می شود که افزون بر تفریح و سرگرمی می تواند زمینه کاهش خطر غرق شدگی ها در استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه های خروشان را فراهم کند.

از آنجا که هر ساله در روزهای تعطیلات نوروز و فصل های بهار و تابستان شماری از کودکان و نوجوانان بومی یا گردشگر در رودخانه های کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست می دهند خانواده ها می توانند با هدایت فرزندانشان به سرزمین موج های آبی زمینه تفریحی سالم همراه با سلامتی آنان را فراهم کنند.

با توجه به اینکه سرزمین موج های آبی به امکاناتی مانند حمام سنتی و وان نمک مجهز است این مجموعه می تواند فرصتی برای آب درمانی هم باشد.

جزییات نحوه فعالیت سرزمین موج های آبی

مدیر مجموعه موج های آبی شهر یاسوج گفت: مجموعه موج های آبی این شهر در ۲ سانس روزانه آماده پذیرش زنان و مردان در گروه های سنی مختلف است.

هر آنچه باید درباره سرزمین موج های آبی یاسوج بدانید

پیمان خضوعی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مجموعه به جز روزهای شنبه که به نظافت و تعویض آب اختصاص یافته همه روزهای هفته در ساعت های هشت تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۴ شب آماده خدمات رسانی به علاقه مندان ورزش های آبی است.

وی بیان کرد: سرزمین موج های آبی یاسوج مجهز به استخر،حمام سنتی، وان نمک،جکوزی ، آب سرد و گرم انواع سرسره و تیوپ سواری در رودخانه است.

مدیر مجموعه موج های آبی شهر یاسوج تصریح کرد: همچنین در این مجموعه خوراکی هایی مانند انواع فست فود و نوشیدنی های سرد و گرم برای علاقه مندان تدارک دیده شده است.

خضوعی ابراز کرد:بلیط عرضه خدمات به هر نفر در مجموعه موج های آبی یاسوج یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه براساس قیمت مصوب نرخ بلیط برای هر نفر در مجموعه موج های آبی یاسوج سه میلیون ریال است تاکید کرد: مسوولان این مجموعه خدمات را با قیمت ارزان تر از واقعی پیش بینی کرده اند.

مدیر مجموعه موج های آبی شهر یاسوج تاکید کرد: برخی از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مانند دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی برای بهره مندی کارکنان خود از این مجموعه تفاهم نامه امضا کرده اند.

هر آنچه باید درباره سرزمین موج های آبی یاسوج بدانید

مدیر مجموعه موج های آبی شهر یاسوج تاکید کرد: عملیات اجرایی مجموعه سرزمین موج های آبی شهر یاسوج سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و هفت هزار متر مربع زیربنا آغاز شد.

خضوعی عنوان کرد: برای احداث مجموعه پارک آبی یاسوج ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با قدردانی از مسوولان دولت سیزدهم که با اختصاص تسهیلات 130 میلیارد ریالی پس از سه سال رکود زمینه از سرگیری احداث و بهره برداری این مجموعه را فراهم آوردند قدردانی کرد.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر۱۰۸ نفر در مجموعه سرزمین موج های آبی شهر یاسوج مشغول بکار هستند.

پارک موج های آبی یاسوج در پنج کیلومتری این شهر و روستای تلخسرو قرار دارد.

سخن آخر

سرزمین موج های نوین از معدود زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است که برای تکمیل جاذبه های طبیعی این استان چهارفصل ایجاد شده در واقع می توان گفت سرزمین موج های آبی در صورت عزم مردم و مسوولان برای حمایت از سرمایه گذار می تواند آغازی برای پیوند اقتصاد و گردشگری به شکل جدی در این خطه باشد.

با توجه به اینکه سرمایه گذار سرزمین موج های آبی یاسوج از شهروندان غیربومی محسوب می شود کمک به او برای تامین هزینه های دستمزد و بیمه کارگران به ویژه در اوقاتی از سال که بازار آن سرد است تحقق شعار پهن کردن فرش قرمز برای کارآفرینان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha