۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85417498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنجارشکنان ماه رمضان ملزم به گذراندن دوره طرح امید هستند

یزد- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: کسانی که حرمت ماه رمضان را حفظ نمی‌کنند ملزم به شرکت در دوره طرح امید هستند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، " محمدحسین رحیمی زاده " در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: شرح وظایف هر یک از دستگاه‌های متولی و نهادهای مرتبط در خصوص حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ابلاغ شده و باید با طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در این زمینه گام بردارند.

وی تصریح کرد: دادسرا وظیفه اجرای مطلوب کار را بر عهده دارد و با توجه به نظارت عالیه دادسرا نسبت به توجیه و آموزش ضابطین اقدام شده است.

این مقام قضایی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در خصوص حفظ حرمت و شان ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: تبلیغ و ترویج سنت‌های اسلامی و تاکید بر لزوم حفظ حرمت و احترام به عقاید جامعه مذهبی و متدین استان از وظایف رسانه هاست.

رحیمی زاده با اشاره به وضعیت گردشگرپذیر استان و تقارن ایام ماه مبارک رمضان با تعطیلات عید نوروز ابراز داشت: گردشگری داخلی و خارجی عامل رونق استان و وسیله امرار معاش بخش قابل توجهی از کسبه و فعالان صنعت گردشگری است بنابراین انتظار می‌رود به گونه‌ای برخورد شود گردشگران تحت تاثیر جامعه دینی و متدین استان قرار گیرند.

طرح «امید» به تولید و ترویج دانش، آداب و اخلاق و مهارت‌های زندگی می‌پردازد و برخلاف بسیاری از طرح‌ها که الگوبرداری از طرح‌های کشورهای غربی است برگرفته از الگوهای دینی و اسلامی است و برای افراد در معرض بزه و آسیب‌های اجتماعی و اصلاح و تربیت افراد بزه‌دیده و همچنین پیشگیری از تکرار جرم بسیار مفید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha