۱۷ پایگاه هلال احمر یزد در نوروز به مسافران خدمات ارائه می دهند

یزد _ ایرنا _مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد از اجرای طرح نوروزی این جمعیت در ۱۷ پایگاه این استان خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه به صورت دائمی و پنج مورد به صورت موقت به مسافران خدمات ارائه می کنند.

به گزارش ایرنا "محمد عشقی" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح خدمات نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد افزود: در این طرح پایگاه ها در مبادی ورودی شهر مستقر و ضمن راهنمایی مسافران، آنها را با نکات ایمنی آشنا می‌کنند.

وی از آمادگی یک تیم آنست، یک تیم واکنش سریع و یک تیم توانا در مرکز استان در این ایام خبر داد و اظهار کرد : ۱۴ آمبولانس و ۱۱ خودروی عملیاتی و تعدادی آمبولانس در استان برای امدادرسانی برای طرح نوروزی مهیا شده است.

عشقی در مورد پویش «به رفت» گفت: این طرح در راستای بهبود فرهنگ و رفتارهای ترافیکی رانندگی در جریان سفرهای نوروزی اجرایی می‌شود که طی آن ضمن توجیه رانندگان، در قالب میثاق نام‌های نسبت به ایمنی سرنشینان و کودکان متعهد می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به تاسیس ۹۲ خانه هلال در استان گفت : این خانه‌های هلال در ترویج فرهنگ امدادرسانی و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و استفاده از نیروهای محلی راه اندازی شدند.

عشقی گفت: امسال ۴۳ کاروان سلامت در حوزه معاونت داوطلبان نیز با صرف اعتبار شش میلیارد تومان جهت ارائه خدمات در مناطق محروم فعالیت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث امسال ۴۷۱ تیم عملیاتی و ۱۷۰۰ امدادگر و داوطلب هلال احمر مشارکت داشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان نیز خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر از امدادگران هلال احمر استان در قالب هشت تیم به این استان اعزام و چهار محموله مواد غذایی نیز برای کمک به سیل‌زدگان ارسال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha