فاصله فکری مسوولان کشوری و استانی برای مردم تبعات دارد

اصفهان - ایرنا - مُنتخب مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فاصله فکری بین مسوولان سطح ملی با استان‌ها به تصمیماتی می‌انجامد که برای مردم تبعاتی دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی روز جمعه در نشست مُنتخبان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با استاندار اصفهان افزود: از این رو انتظار می‌رود زمینه حضور وزیران و تصمیم‌سازان سطح ملی به استان‌ها از جمله اصفهان توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دنبال شود.
وی با تأکید بر ضرورت همدلی و اتفاق نظر میان نمایندگان و مدیریت استان، گفت: علاوه بر همراهی و همدلی نمایندگان، حضور آنان در حوزه انتخابیه و برقراری ارتباط با مردم نیز بسیار کارگشاست.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: بصورت کلی می‌توانیم ۲ نوع خدمت به مردم داشته باشیم که یکی خدمت معیشتی و اقتصادی و دیگری تقویت دین، اخلاق و عمل صالح آنهاست.
وی با تأکید بر تعامل نمایندگان با مدیریت اصفهان گفت: مشکل بزرگ تأمین آب استان منشاء بسیاری از مشکلات و چالش‌هاست.
آیت الله مهدوی ادامه داد: باید برای حل این مهم با پیگیری و زمینه‌سازی حضور مسوولان در سطح ملی چاره اندیشی شود.

همبستگی نمایندگان مردم و مدیریت اصفهان لازمه رفع مشکلات استان
استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت: همبستگی و هماهنگی بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و مدیریت استان به مرتفع شدن مسائل منطقه منجر خواهد شد.
سیدرضا مرتضوی افزد: امیدواریم بتوانیم با همدلی، همکاری و تعاملی بیش از گذشته، روزهای بهتری را برای استان و ایران اسلامی رقم بزنیم.
وی با قدردانی از افرادی که در فرایند برگزاری انتخابات حضور داشتند و کسانی که باعث رونق رقابت انتخاباتی شدند، در باره اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح در زمینه خدمات صورت گرفته در جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: در بسیاری از سفرهای شهرستانی جای خالی اطلاع‌رسانی خدمات نظام و دولت به مردم احساس می‌شود.
مرتضوی تاکید کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه، بایستی با جدیت از طریق «جهاد تبیین» و اطلاع‌رسانی، فعالیت‌های نظام و دولت را منعکس کنیم.
وی ادامه داد: در حالیکه دشمن با ابزار رسانه‌ای خود بمباران گسترده‌ای روی باورهای مردم دارد، مسوولان و تصمیم‌سازان ما از اصل اطلاع‌رسانی غفلت کرده‌اند.
وی اظهار داشت: بمنظور تعامل و همکاری بیشتر پیشنهاد می‌شود با توجه به تنوع موضوعات استان و کشور، چند کمیسیون با موضوعات مختلف توسط مجمع نمایندگان اصفهان تعریف و تشکیل شود.
مرتضوی افزود: اگر مسائل استان با رویکردی نگاه هم‌افزا دنبال شود، سود این تعامل به مردم استان خواهد رسید.
استاندار اصفهان با تأکید بر پیگیری دغدغه‌های مشترک مردم گفت: این دغدغه، مساله آب و زاینده‌رود است، در این موضوع طرح‌های جدی آغاز شده و در حال اجراست که انتظار می‌رود نمایندگان مُنتخب نیز در این راستا یاری‌رسان و همراه مدیریت استان باشند.
استاندار اصفهان همچنین روند اجرای پروژه‌های تأمین آب استان را تشریح و از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا همراهی و تعامل ویژه‌ای برای رفع چالش‌های مُبتلابه مردم داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در این نشست مُنتخبان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها، راهکارها و پیشنهادهای خود بمنظور گره گشایی از مشکلات مردم استان و ارتقای سطح تعاملات پرداختند.
در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ داوطلب در استان اصفهان برای پنج کرسی به رقابت پرداختند که از بین آنها سید ابوالحسن مهدوی، سید سعید حسینی، سید یوسف طباطبائی نژاد، مرتضی مقتدایی و مصطفی حسناتی نجف آبادی حائز بیشترین آرا شدند.
همچنین در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امیرحسین بانکی‌پور فرد، عباس مُقتدایی، مهدی طُغیانی، رسول بخشی و حامد یزدیان منتخب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha