منتخب مردم ایلام: تنقیح قوانین و جلوگیری از تورم قانون، مجلس دوازدهم را کارآمدتر می‌کند

ایلام - ایرنا - منتخب مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت به سمت تنقیح قوانین زمینه خدمت بیشتر به مردم را فراهم می‌کند، گفت: جلوگیری از تورم قانون، مجلس دوازدهم را کارآمدتر می‌کند.

به گزارش ایرنا، "سارا فلاحی" روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام، به سئوالات خبرنگاران ایرنا پاسخ دادکه امروز یک بخش آن منتشر می‌شود و بخش دوم نیز در روزهای آتی در خروجی خبرگزاری قرار خواهد گرفت.

"سارا فلاحی" به عنوان اولین نماینده بانوی استان ایلام در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد با کسب ۳۶ هزار و ۹۰۹ رای به ساختمان بهارستان راه پیدا کند و برای نخستین بار در تاریخ انتخابات استان ایلام ۲ بار پیاپی توانست موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی شود.

وی با کسب ۳۴ هزار و ۹۲۱ رای از کل آرای مأخوذه صحیح مشتمل بر ۱۵۸ هزار و ۱۴۳ رای به عنوان منتخب حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، چوار و هلیلان به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت.

این منتخب مردم ایلام در مجلس دوازدهم با اشاره به تجربه‌های خود در مجلس یازدهم، اظهار کرد: زمانی که به مجلس یازدهم ورود کردیم، با دولتی مواجه شدیم که کمتر از هفت، هشت ماه به پایان کار آن مانده و درواقع در حال تعویض شیفت خدمت بود، بعد هم با انتخابات ریاست جمهوری و یک دولت جدید مواجه بودیم، به هرحال خیلی کار در این دوره سخت بود.

فلاحی یادآور شد: نکته بعدی این بود که ما به هرحال با حجم و وسیعی از تحریم ها، مشکلات اقتصادی که هم در دولت قبل و در دولت جدید وجود داشت و هم با انتظارات بسیار زیادی هم که مردم داشتند و این انتظارات هم به حق بود، مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: برای بخشی از این مشکلات، در سطح کلان ملی یک سری طرح‌ها و لوایح داشتیم، قوانینی در این زمینه مصوب شد، بخش عظیمی از این مسائل هم مربوط به حوزه انتخابیه بود، ایلام بخشی از این کشور هست و ما نمی‌توانیم آنرا جدا کنیم و مثلا جداگانه در مورد ایلام صحبت کنیم، حالا یک جاهایی به تناسب اینکه ما جغرافیایی متفاوت هستیم و راه حل مسائل و مشکلات خاص خودمان را داریم، می‌توانیم به شکل نسبی به ایلام توجه داشته باشیم ولی ایلام به عنوان قطعه‌ای از کشور کاملا تحت تاثیر همه مشکلاتی است که در سطح کلان داشتیم.

منتخب مردم ایلام: تنقیح قوانین و جلوگیری از تورم قانون، مجلس دوازدهم را کارآمدتر می‌کند

منتخب مردم ایلام در مجلس دوازدهم، گفت: از جمله این مسائل می توان به بحث کاهش ارزش پول ملی، تورم، گرانی و نوسانات بازار اشاره کرد، تمام تلاش ما و همکاران در مجلس یازدهم بر این بود تکانه‌های مختلفی را از این شرایط را بگیریم، نه اینکه بتوانیم به سمت و سویی برویم که تمام مسائل و مشکلات حل شود، ولی تمام توان مبتنی بر این بود که ما بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات مردم را مرتفع و مدیریت کنیم.

فلاحی با اشاره به اینکه ما بر اینکه بتوانیم به تولید کمک کنیم روی بحث قانون دانش بنیان‌ها کار کردیم، افزود: برای اینکه بتوانیم فضایی را برای کسب و کار مردم ایجاد و بهبود بدهیم، تسهیل مجوز کسب و کارها را در مجلس تصویب و به قانون تبدیل شد، برای اینکه بتوانیم بخشی از امنیت غذایی را به شکلی تامین کنیم، قانون مصوب شد که ربط وثیق به زندگی‌ و صلاح مردم داشت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت پیری حرکت می کند و جمعیت جوان با ما با چالش مواجه شده است، قانون جوانی جمعیت نوشته شد و متناسب با مشکلاتی که در داخل جامعه وجود داشت یک سری قوانین، نوشته شد و یا در رابطه با تحریم‌ها برای اینکه این موضوع مدیریت شود، یکی از مهمترین قوانین مجلس قانون اقدام راهبردی بود که نوشته شد.

منتخب مردم ایلام در مجلس دوازدهم یادآور شد: اما موضوعی که مجلس یازدهم باید به سمت آن حرکت می کرد و نرفت و من انتظارم این است و امیدوارم حتما روی این موضوع در مجلس دوازدهم کار شود، موضوع تنقیح قوانین است، چرا که ما در کشور در هر زمینه‌ای قوانین متعددی داریم، اما برای اینکه بتوانیم واقعا یک نفع و منفعتی برای کشور ایجاد شود باید به سمت تنقیح و اصلاح قوانین حرکت کنیم و از تورم قانون قانون جلوگیری کنیم که در مجلس یازدهم نتوانستیم که کمتر قانون بنویسیم.

فلاحی گفت: اگر سکان کار در این زمینه در دست بنده بود که می‌توانستیم ساختار را تغییر دهیم،آیین‌نامه را کاملا اصلاح کنیم، شاید اگر روز سه مسئله مردم تمرکز می‌کردیم، که البته به شکل جسته و گریخته تمرکز ما روی این‌ها بود که این سه مسئاله مدیریت شود ولی به هرحال نتوانستیم آنگونه که مردم انتظار دارند، روی این سه موضوع متمرکز شویم، اگر روی این سه مسئله تمرکز می‌کردیم خیلی کار برای مجلس دوازدهم راحت‌تر می شد.

منتخب مردم ایلام: تنقیح قوانین و جلوگیری از تورم قانون، مجلس دوازدهم را کارآمدتر می‌کند

وی با بیان اینکه مسکن مردم یکی از این مسائل است که هم دولت و هم مجلس در این موضوع وارد شدند، افزود: در مجلس یازدهم قانون واردات خودرو مصوب شد اما چون دولت آیین‌نامه بدی را برای آن نوشت، خیلی در زندگی مردم اثرگذار نبود، ما اگر در مجلس یازدهم روی مسکن، خودرو و بازار تمرکز می‌کردیم و مجلس و دولت به سمت حل این سه مسئله حرکت می کردند و در زندگی مردم تاثیرگذار بود، کارنامه مجلس یازدهم درخشان‌تر می‌شد.

منتخب مردم ایلام در مجلس دوازدهم ابراز کرد: بسیاری از مسائل کشور از جمله در حوزه بانکداری، مالیات و حوزه‌های مختلف با تصویب قانون،این مسائل را به شکلی مدیریت شد اما در زندگی مردم مستقیما این‌ها اثرگذار نبود و اگر بتوانیم در مجلس دوازدهم قوانینی را بنویسیم که به شکل فوری‌تر در زندگی مردم اثرگذارتر باشد، آن خلأهای که در مجلس یازدهم بوده است پُر کنیم.

وی گفت: امید است در مجلس دوازدهم بتوانیم مسائل فوری و ضروری مردم را بیشتر دنبال کنیم، نکته بعدی در رابطه با تنقیح قوانین این است که اگر ما به این سمت و سو حرکت کنیم شاید خدمت بیشتر بتوانیم به کشور داشته باشیم، چون آنقدر در کشور قانون نوشته شده است که مجالس مختلف اصلا فرصت نظارت بر این قوانین را ندارد، قوانین این قدر زیاد است ک اصلا مجلس فرصت ورود به این قوانین را نمی‌کند و دولت هم وقتی که مجلس نظارت لازم را ندارد، قطعا برخی قوانین را اجرا نمی‌کند.

سارا فلاحی با اشاره به اینکه تاثیگذاری مجلس دوازدهم بستگی به این دارد که چه نقشه راهی را طراحی کند و مغز این مجلس و آن قوه عاقله‌اش به چه تشخیصی برسد، گفت: به نظرم مسائل ما رو و مشخص است، در این مجلس ما اگر توانستیم در زمینه حذف قوانینی که مزاحم همدیگر هستند و اصلاح قوانینی که دست و پاگیر هستند وارد شویم، قطعا خدمت بیتشری به مردم انجام می‌شود.

منتخب مردم ایلام در مجلس دوازدهم ابراز کرد: برخی قوانین برای مقاطع زمانی خاصی نوشته شده‌اند، بعضی قوانین با هم موازی هستند و اساسا لزومی ندارند، ما در زمینه‌های مختلف می‌بینیم که تعدد قانون داریم و هیچ کدام هم اجرا نمی‌شود، ما اگر در واقع همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند به سمت همه اصلاح و تنقیح قوانین حرکت کنیم، به نظرم مجلس دوازدهم مجلس کارآمدتری خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مجلس دوازدهم در فراکسیون هایی که شکل می گیرد، در جلسات غیر رسمی که ما داریم، روی این مسائل کار می‌کنیم که مردم از این مقوله بسیار مهم، بیشتر منتفع شوند، بنابراین این نقشه راه بستگی دارد که در مجلس دوازدهم چگونه طراحی شود و من امیدوار هستم که این مجلس در پیچ و خم دعواهای سیاسی و گروهی، مردم را گرفتار نکند و مستقیما روی مسائل مهم مردم متمرکز شود، قطعا بنده خودم یکی از کسانی خواهم بود که تمرکزم بر روی قوانین و مسائل مردم بوده و خواخد بود.

فلاحی یادآور شد: در کنار مسئله معیشت و اقتصادی که داریم، یکی از مباحث بسیار مهم جامعه، بحث آسیب‌های اجتماعی است، ما روی آسیب‌های اجتماعی خیلی تمرکز اساسی نداشتیم که بتوانیم در بودجه، متناسب با حجمی که از آسیب‌های اجتماعی که داریم، بودجه تعریف شود، در کنار آسیب های اجتماعی، مسائل معیشتی مردم و مباحث فرهنگی بسیار مهم هستند که ما متاسفانه فرهنگ را در حاشیه اقتصاد و سیاست تعریف کردیم و خیلی برای ما مسئله نیست، وقتی چیزی مسئله نباشد به دنبال راه حل و راهکار آن هم نیستید.

منتخب مردم ایلام در مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: من امیدوار هستم که در مجلس دوازدهم بتوانیم حداقل بودجه‌های فرهنگی را بهتر تقویت کنیم و فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی را روی ریل خود قرار داده و در این حوزه کار کنیم، امیدوار هستم که ما در مجلس دوازدهم بتوانیم در سه حوزه معیشت، آسیب‌های اجتماعی و موضوع فرهنگی به عنوان سه ضلع یک مثلث بتوانیم کار کنیم و اگر کار نکنیم در واقع این مسائل به مثلث برمودا تبدیل می‌شود و سرمایه اجتماعی را در کشور کاهش می‌دهد.

ادامه دارد.....

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha