مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرعت ساخت این پل مهم استان با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال با توجه به محدودیتهای منابع مالی موجود در کشور کم سابقه است.
عطاء اله اکبری ساخت پل مهم شیله را بعد از پل نهراب قدم بزرگی در تکمیل شبکه کریدور شمال -جنوب کشور دانست و افزود: این اداره کل در طول سه سال اخیر مصمم به تکمیل پلهای بزرگ و خاص در استان بوده بطوری که پل های ماشکید، افضل آباد،نهراب و شیله با تلاش شبانه روزی این اداره کل یکی پس از دیگری در این مدت زیر بار ترافیک رفت.
وی تاکید کرد: بدون تردید تحولی که با ساخت پل شیله در ارتباط زمینی این استان با پهنه جغرافیای اصلی ایران ایجاد خواهد شد میتواند نقش بسیار مهمی در روند توسعه اقتصادی استانی و ملی برعهده داشته باشد چرا که ساخت این پل به عنوان بخشی از محور چابهار- میلک به نحو قابل توجهی حمل و نقل زمینی را متاثر می سازد و از سوی دیگر موجب فراهم کردن زمینه ترافیک آرام در محور منتهی به شهر زابل و خروجی آن خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پروژههای تکمیل شده بزرگراهی به طول حدود ۷۵کیلومتر و پل بزرگ شیله با ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال بنا شد در سفر هیات دولت به استان در هفتههای جاری افتتاح شود اما به صلاح دید مقام عالی دولت در استان و به دلیل تسهیل در سفر هموطنانمان و ایمنی ترافیک در تعطیلات نوروزی مقرر شد تا تاریخ افتتاح رسمی این پروژه ها زیر بار ترافیک قرار گیرد.
نظر شما