هزار و ۳۰۰ خانه‌مسافر در مشهد برای زائران نوروزی مجوز فعالیت دارند

مشهد-ایرنا- رییس اداره‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: هزار و ۳۰۰ خانه‌مسافر در ایام تعطیلات نوروز پیش رو مجوز فعالیت قانونی در زمینه میزبانی از مسافران نوروزی را دارند.

حسین امیرکلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این ترتیب با واحدهای مسافر پذیر بدون مجوز امسال به شدت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی خانه‌ های شخصی برای اقامت مسافران در مشهد از اقدامات خوبی است که در دو سال اخیر انجام شد و به جرات می توان گفت که طی ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

رییس اداره‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد ادامه داد: نخستین اقدام شناسایی واحدهای غیرمجاز بود که به کمک تیم‌های عملیاتی و همکاری با دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، شرکت‌های خدمات‌رسانی آب، برق و گاز انجام شد و بدین طریق توانستیم ۲ هزار خانه شخصی مسافرپذیر را شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: پس از مرحله شناسایی، در کارگروه ساماندهی به ریاست فرماندار مشهد، مصوبات خوبی برای ساماندهی خانه‌های مسافرپذیر تصویب و علاوه بر اطلاع‌رسانی، برای صدور مجوز نیز تسهیلاتی فراهم شد تا این واحدهای اقامتی برای گرفتن مجوز با انگیزه اقدام کنند.

امیر کلالی گفت: تاکنون از مجموع خانه های شخصی زائر پذیر در مشهد برای هزار و ۳۰۰ واحد مجوز و نرخ‌نامه صادر شده و سایر واحدها به مقامات قضایی و انتظامی معرفی شده اند.

رییس اداره‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد تصریح کرد: اکنون بخشی از خانه‌های مسافرهای شناسایی شده مراحل اداری را برای گرفتن مجوز طی می کنند و حدود ۴۰۰ واحد نیز برای گرفتن مجوز به کمیته ماده ۱۰۰ معرفی شده اند.

استان خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزارو ۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی، رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha