شخصیت‌های اصلی «موتورها» معرفی شدند/ توجه به دوستی و تکریم خانواده

تهران- ایرنا- «موتورها» به عنوان جدیدترین محصول مرکز انیمیشن سوره در قالب یک سریال انیمیشن ۵۰ قسمتی از سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه روی آنتن شبکه پویا رفته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «موتورها» به کارگردانی حسن اسدی، نویسندگی علی تهرانی و تهیه‌کنندگی محمدعلی اسدی با تکنیک کات اوت دو بعدی ساخته و برای کودکان ۵ تا ۹ ساله تدارک دیده شده است.

مجموعه انیمیشن «موتورها» روایتگر قصه «سوسو» موتور سیکلت ۷ ساله‌ای‌ست که به علت شغل پدر همراه با خانواده‌اش مجبور به مهاجرت به شهر کوچکی با عنوان کلاچ تپه می‌شوند. آن ها مجبور هستند تا در مزرعه پدربزرگ سوسو، که با کمی فاصله از شهر اصلی قرار دارد، زندگی کنند. سوسو در ابتدا خیلی از نقل مکان به کلاچ تپه راضی نیست اما به مرور زمان، او شیفته محیط زیست و طبیعت منطقه شده و با پیدا کردن دوستان جدیدش، ماجراهای تازه‌ای را تجربه می‌کند.

همچنین سوسو، سی سی، فرزی، زوم زوم و باباگازی پنج شخصیت اصلی این انیمیشن ماجراجویانه هستند که باگذشت ۵ قسمت از این پویانمایی قصد داریم به معرفی این شخصیت‌ها بپردازیم.

شخصیت‌های اصلی «موتورها» معرفی شدند/ توجه به دوستی و تکریم خانواده

سوسو

سوسو موتور سیکلتی ۷ ساله‌ای است که به تازگی کلاس اول را تمام کرده. او برادر بزرگترش را الگوی خود می‌داند، نسبت به خواهر کوچکترش حس مسئولیت‌پذیری دارد و کمی زودرنج اما بسیار خوش صحبت و مهربان است. مادر وی نویسنده و نقاش کتاب‌های کودک است و پدرش در اداره پست کار می‌کند. خانواده «سوسو» بسیار به آداب و رسوم خانوادگی احترام می‌گذارند و برای بزرگترها ارزش و جایگاه بالایی را قائلند.

در یک تابستان به دلیل انتقال شغلی «زوم زوم» پدر «سوسو»، خانواده او مجبور می‌شوند تا به شهر کلاچ تپه محل زندگی پدر بزرگ «سوسو»، نقل مکان کنند. او اوایل از اینکه شهر و اتاق خودش را از دست داده ناراحت است ولی به مرور با آشنایی با دوستان جدید و خو گرفتن به محیط تازه، چالش‌های جدیدی را تجربه می‌کند. در نهایت، زندگی در کلاچ تپه، مزرعه پدر بزرگ و در کل ارتباطش با طبیعت، روحیه‌ او را شادتر و در شکوفایی شخصیتی اش به او کمک می‌کند.

«فرزی» (مادر سوسو):

«فرزی» موتوری در سبک موتورهای بدون کلاچ جدید و حدود ۳۵ سال سن دارد. برای او خانواده و فرزندانش در اولویت اول قرار دارد و تمام تلاش خود را در پرورش آن ها به کار می‌گیرد. فرزندانش با وی جدا از رابطه مادر فرزندی ارتباط دوستی عمیقی برقرار کرده‌اند. او در اکثر موارد هم سن کودکانش می‌شود و با آن‌ها بازی می‌کند. او در نوجوانی مادر خود را از دست داده و با پدر و برادرش «ویژ ویژ» بزرگ شده است. مهربانی، ساده زیستی و صبر و حوصله بالا از ویژگی‌هایش است.

شخصیت‌های اصلی «موتورها» معرفی شدند/ توجه به دوستی و تکریم خانواده

«زوم زوم» (پدر سوسو)

زوم زوم، موتور سیکلتی در سبک هونداهای ۱۲۵ سی سی و یک مرد حدوداً ۴۰ ساله است. او سال‌هاست که در اداره پست مشغول به کار است. وی بسیار مسئولیت‌پذیر است و از این رو، همکارانش اکثر کارهای شرکت را به او می‌سپارند. او ساعات زیادی را به کار مشغول است؛ با این حال، در هنگام ورود به خانه علی رقم، خستگی زیاد لبخند به لب دارد. «زوم زوم»، کمی سختگیر است و در مقابل خطاهای فرزندانش کوتاه نمی‌آید؛ به همین دلیل «سوسو» و «سی سی» کمی از پدر خود ترس دارند، این در حالی است که «زنبوری»، ارتباط قوی‌ای با پدرش دارد.

«زوم زوم» به دلیل ماموریت کاری، مجبور است تا تابستان پیش رو را به همراه خانواده‌اش، در مزرعه پدربزرگ فرزندانش واقع در شهر کلاچ تپه، بگذراند. این امر موجب شده است که او کمی با خانواده‌اش به ویژه «سوسو»، دچار مشکل شود و به علت ساعات زیاد کاری ارتباط کمتری را با آنها داشته باشد.

«سی سی» (خواهر سوسو):

سی سی کوچکترین عضو خانواده است و با رنگی متمایل به صورتی روشن، در حدود سن ۲ سالگی خود قرار دارد. به علت سن پایین‌اش هنوز شخصیتش شکل نگرفته ولی با این حال بسیار شیرین زبان و کاریزماتیک است. او علاقه‌مند به وقت گذرانی با «سوسو» و با توجه به ویژگی‌های سن و سالش وابستگی زیادی به «سوسو» دارد. «سی سی» تنها خط قرمز «سوسو» به شمار می‌رود و در لحظاتی که در خطر باشد، «سوسو» بدون ترس و با اعتماد به نفس کامل به حمایت از خواهرش بر می‌خیزد.

شخصیت‌های اصلی «موتورها» معرفی شدند/ توجه به دوستی و تکریم خانواده

«بابا گازی» (پدربزرگ سوسو):

باباگازی موتور گازی آبی رنگ قدیمی‌ای است که اکنون در سن ۷۰ سالگی عمرش به سر می‌برد؛ با این حال سعی دارد تا همیشه خود را جوان و سرحال نشان بدهد. او کمی حواس پرت و عجول است اما دقت و وسواس‌اش نسبت به جا به جایی وسایل شخصی‌اش بسیار بالاست. او سال‌ها پیش همسرش‌اش را از دست داده و دارای دو فرزند به نام های «فرزی» و «ویژ ویژ» است. او با آنکه سال‌هاست که از «فرزی» دور است اما وابستگی زیادی به دخترش دارد. در عین حال ارتباط چندان خوبی با پسرش «ویژ ویژ» ندارد و معتقد است که او عمرش را در راه مسابقات موتور سواری هدر داده است. علایق او به دو بخش مزرعه و کارگاه اختراعاتش، تقسیم می‌شود. او که در جوانی مهندسی مکانیک خوانده بسیار در سر هم کردن و ساختن وسایل مکانیکی تبحر دارد.

موتورها، انیمیشنی است که در دنیایی فانتزی، تقابلِ میان، شخصیت‌های به ظاهر مکانیکی ولی با باطن انسانی را روایت می‌کند. تمام داستان، در محیطی سازگار با شخصیت‌ها و با مضمون دوستی و تکریم خانواده نوشته و سادگی و لطافت داستان‌ها، با در نظر گرفتن تفکرات و روحیات کودکان در این سن رعایت شده است.

این مجموعه انیمیشن در ایام نوروز و رمضان ۱۴۰۳ هر روز صبح ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه میزبان مخاطبان خود در شبکه پویا می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۹:۱۵ دقیقه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha