۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85420965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبار کتابخانه‌های عمومی تایباد از محل درآمد شهرداریها افزایش یافت

تایباد- ایرنا- فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال از ابتدای سال جاری تاکنون، سهم نیم درصد شهرداری ها تایباد به کتابخانه های عمومی این شهرستان پرداخت شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مهدی شیردل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از این مبلغ توسط شهرداری تایباد، ۶۷۲ میلیون ریال شهرداری کاریز و ۱۵۰ میلیون ریال را شهرداری «مشهدریزه» پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: تنها محل درآمد کتابخانه‌های عمومی سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها است، به همین دلیل شهرداران در پرداخت این سهم نباید سهل انگاری کنند و نسبت به آن تعهد داشته باشند.

فرماندار تایباد اظهار کرد: پرداخت نیم درصد از سهم درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی در قانون لحاظ شده است و شهرداران نسبت به انجام و اجرای آن پایبند باشند.

به گفته وی، با پرداخت به موقع سهم نیم درصد شهرداری ها، می توان در بخش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی این شهرستان تلاش کرد.

شیردل با اشاره به اینکه دومین کتابخانه سیار این شهرستان در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید، افزود: این فضای فرهنگی هزار جلد کتاب با ۳۵۰ عضو فعال دارد.

وی بیان کرد: شمار اعضای کتابخانه سیار فعال تایباد در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است که این رقم در کتابخانه های عمومی افزایش هفت درصدی دارد.

فرماندار تایباد اضافه کرد: هم اکنون کتابخانه های عمومی این شهرستان افزون بر ۷۸ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب دارد و با توجه به نیاز اعضای فعال آنها، هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در حوزه های مختلف بویژه کمک درسی کمبود داریم.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد و دارای هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha