استاندار: جاده های خراسان رضوی پاسخگوی حجم ترافیک نیست/ ۳ میلیون زائر وارد مشهد شدند

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت که مدیریت ترافیک در این استان سخت است چراکه ظرفیت جاده‌ها نسبت به حجم ترافیک کمتر است از این روی پیگیر افزایش /کمی و کیفی/ راه‌های مواصلاتی هستیم.

به گزارش دریافتی ایرنا از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در قرارگاه تامین نظم و امنیت تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ افزود: آمار و ارقام طرح شده در آخرین جلسه شورای تامین استان حاکی از تلاش‌ گسترده در بخش‌های مختلف (زیرساختی) است که نتایج آن برای مردم ملموس شده است.

در گزارش استانداری خراسان رضوی اشاره ای به جزئیات آماری مزبور نشده است.

نظری گفت: اعتقاد داریم زائران حقی بر گردن همه ما و مجاوران دارند بنابراین تکلیف بیشتری برای خدمت به آنان داریم.

وی با بیان اینکه موضوع امنیت در خراسان رضوی با وجود بارگاه منور امام رضا (ع) و مولفه‌های ناامن ساز بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: با این حال وضعیت امنیتی خراسان رضوی خوب است و این مهم علی‌رغم خواست و فعالیت‌های (مخرب) دشمن است.

این گزارش حاکیست با حضور استاندار خراسان رضوی ۱۵۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت جدید به فرماندهی انتظامی استان تحویل شد تا وارد ناوگان خدمت‌رسانی به مردم شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین از کشفیات به دست آمده از باند دزدان خشن دیدن کرد.

آمار زائران رضوی به صورت متمرکز اعلام شود

برپایه گزارش دیگری استاندار و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد که اعلام آمار به خصوص در رابطه با تعداد زائران به صورت متمرکز و از یک منبع ارائه شود تا ضمن پرهیز از اشتباه بتوان برنامه ریزی مناسب تری انجام داد.

نظری روز سه‌شنبه در جلسه کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: گروههای بازرسی و کنترل مورد به مورد به صورت دقیق و میدانی شرایط اسکان زائران را بررسی و از ارائه خدمت (مناسب) اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به بازدید هوایی خود از جاده‌های منتهی به مشهد؛ توصیه و دستوراتی به دستگاههای ذیربط (در خصوص ایستگاه‌های ارائه خدمت به زائران) داد.

استاندار با قدردانی از هتلداران و مراکز اقامتی استان تصریح کرد: تامین و کنترل قیمت، اطلاع رسانی و هدایت زائران، پیشگیری از حوادث و آمادگی برای امداد احتمالی مورد تاکید است.

ورود بیش از ۳ میلیون نفر زائر به مشهد مقدس

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از ۱۵ اسفند تاکنون سه میلیون و ۲۳۲ هزار و ۲۱۷ نفر زائر به مشهد مقدس مشرف شده‌اند.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۵۳ نفر از طریق فرودگاه، ۲۶۳ هزار و ۱۵۷ نفر از راه آهن، ۳۵۸ هزار و ۳۶۳ نفر از جاده با وسایط حمل و نقل عمومی و ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۵۵ نفر با خودرو شخصی وارد مشهد شدند.

وی ادامه داد: از مجموع ظرفیت‌های اسکان رسمی، موقت و اضطراری خراسان رضوی تا شب گذشته ۳۴ درصد و در مشهد ۳۳ درصد مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تخفیف ۳۰ درصدی برای ۱۰ شب اقامت زائران در مشهد اقدامی قابل توجه و دارای مزیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha