۲ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبر: 85423438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت باد در استان سمنان به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید

۲ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبر: 85423438
سرعت باد در استان سمنان به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: وزش باد شدید از پیش‌بینی‌های روزهای گذاشته بود و بیشترین شدت باد با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین سرعت باد طی شبانه‌روز گذشته مربوط به گرمسار با سرعت ۶۵ و ایوانکی و سرخه با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت است.

وی افزود: بیشترین بارش طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهمیرزاد با ۲ و نیم میلیمتر است.

مصطفوی تاکید کرد که بارندگی‌ها در این استان تا فردا سوم فروردین ادامه دارد و وزش باد و ابرناکی پیش‌بینی هواشناسی برای ۴۸ ساعت آینده خواهد بود.

وی بیان کرد: کاهش دما بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد برای امروز تا فردا در نقاط مختلف استان سمنان و بارندگی‌ها بیشتر در نواحی شمالی و شرقی استان به ویژه در رضوان میامی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: هوای ابری و وزش باد شدید تا افزایش گرد و خاک از جمله پیش‌بینی‌های هواشناسی برای استان سمنان طی روزهای آینده است.

این مسوول تصریح کرد: بیشینه دمای ۲۰ و کمینه ۱۰ درجه سانتیگراد برای مرکز استان سمنان طی ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: پرور در شهرستان مهدیشهر با دمای چهار و روستای احمدآباد گرمسار با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha